Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, men om du kjører skadefritt, vil jo dette tilbakebetales? om du har bilen i garasje, det er alarm på og hvor du bor er bare noen av faktorene som også spiller inn, men prøv priskalkulatorene, og ring og forhør deg, det er mye å spare :) lykke til med kjøp

Skrevet
10000 kan du bare glemme...er 20 og har 30% eller noe hos sparebank1 og de skulle ha 18505 får en 325 89mod

Da burde du kanskje vurdere og skifte til et annet forsikringsselskap :wink:

Skrevet

Ikke kjørt 325 men har kjørt både 320i uten vanos og 328i og forskjellen er veldig stor på disse, 3 sek raskere til 100 taler for seg selv.

Skrevet

planen er og kjøpe ein såpass gammel bil at eg ikkje trenger kasko. kan vel ikkje koste so mykje over 10000 da me det riktige forsikringsselskapet? men er ein 328 billigere å forsikre?

Skrevet
Om du merker de 40 hestene godt? Nei ikke de 40 hestene alene, men sammen med dreimomentet yter det endel bedre ja..

Er 24 år, 75%bonus (du begynner på 20%), 20 000km i kjørelengde, fullkasko og 4000 i egenandel. Forsikringen på min 325i ligger på ca 15 000 i året..

Damn så dyrt da! Jeg betalte 5200,- delkasko (50%) på min 325 E36 synsest ikke det er verdt kasko på en så gammel bil.

M3`en min betaler jeg 14.200 full kasko (60%) 8000km det er jo like dyrt som 325i en din det da ;)

318is`en betaler jeg 2800,- delkasko (60%) dette er hos gjensidige, synest jeg har fått en grei pris i forhold til andre her, virker som det varierer veldig!

325i og M3 er i samme forsikringsklasse hos gjensidige.. Det er ikke stor forskjell på de bilene nei..

Og min skal jeg nok ha kasko på ja.. Tar ikke sjansen på å kjøre uten gitt.. Taper jo alt jeg har lagt i bilen om det smeller.

Skrevet
Og min skal jeg nok ha kasko på ja.. Tar ikke sjansen på å kjøre uten gitt.. Taper jo alt jeg har lagt i bilen om det smeller.

Ja, forresten. Hva vil du få igjen hvis totalvraker bilen din? Har du gjort en avtale med selskapet slik at du betaler litt mer enn normalt og dermed får igjen bortimot markedspris hvis den skulle bli vrak?

Skrevet

breitbau, du må lage en spesial avtale for ekstra utstyr på bilen din om du bare har kasko forsikring, ellers dekker de ikke annet enn listepris på bilen din, og en 91 mod 325 sedan, uten at jeg har noen videre ide om listeprisene dems eller din km stand kan jeg ikke tenke meg er mer enn 25 000kr.-

selv opplevd dette da jeg rulla med bilen min, (se signatur for bilen) det er en 93 mod 320 coupe, med 281 000 på tellern og den hadde en liste pris på 32.500kr.- fikk heldigvis gnidd ut litt mer men ikke mer enn 60 000.- minus egen andel på 4. hadde jeg hatt en spesial forsikring så hadde jeg fått langt mer enn dette (ikke noe bestemt tall jeg fikk oppgitt men) sa min saksbehandler, men forsikringen koster jo også deretter og ikke akkurat som om jeg planla og ta non runder ned en skrent og ut i skogen,,,

Skrevet
breitbau, du må lage en spesial avtale for ekstra utstyr på bilen din om du bare har kasko forsikring, ellers dekker de ikke annet enn listepris på bilen din, og en 91 mod 325 sedan, uten at jeg har noen videre ide om listeprisene dems eller din km stand kan jeg ikke tenke meg er mer enn 25 000kr.-

selv opplevd dette da jeg rulla med bilen min, (se signatur for bilen) det er en 93 mod 320 coupe, med 281 000 på tellern og den hadde en liste pris på 32.500kr.- fikk heldigvis gnidd ut litt mer men ikke mer enn 60 000.- minus egen andel på 4. hadde jeg hatt en spesial forsikring så hadde jeg fått langt mer enn dette (ikke noe bestemt tall jeg fikk oppgitt men) sa min saksbehandler, men forsikringen koster jo også deretter og ikke akkurat som om jeg planla og ta non runder ned en skrent og ut i skogen,,,

Den er ekstraforsikret for følgende med følgende klausuler:

Felger og dekk: 20 000, (verdien på felgene, dekk erstattes ikke. Må være montert på bil og når de er demontert skal disse oppbevares innendørs, adskilt fra bilen og innelåst (da dekkes det av innboforsikring))

Styling og utstyr: Til en taksert verdi av 40 000 kroner. Dette er ustyr som man må kjøpe for å oppnå tilsvarende stand på bilen igjen, fra original til "breitbau". Innebefatter buer, fangere, lim og div annet styling, og innebefatter også en brøkdel med arbeidstimer (utrolig nok, men det er ikke tull, dette er forsikret med 40 000, taksert av takstmann)..

Lakk: Det er en kluasul om at bilen er nylakkert vår 2008 (skal endres til 2009 siden den nå skal lakkeres igjen pga reklamasjon), og dermed taes dette i betrakning dersom det blir ett evt. skadeoppgjør. Lakken er taksert til å koste normal pris for lakkering, og litt ekstra som jobb ifm buer og skjørt o.l. Dersom bilen skal bygges opp igjen dekkes lakkering i sin helhet av kaskoforsikring, dersom bilen kondemneresfaller lakkgaranti bort.

Ellers: Lyder avtalen at bilen er i særs god stand, der bilens stand på store områder våren 2008 er å betrakte som "nytt".

Utover dette gjelder listepris på bilen. Dette koster meg den svimlende sum av ca 2000 kr ekstra i året.. Og totalt sett føler jeg forsikringsavtalen er svært god. Har god kontakt med selger, kjenner han personlig, så når det ringer en aget og tilbyr meg bedre forsikring avviser jeg dem høflig med at det ikke går an..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...