Gå til innhold

ABS/ASC lampe lyser. Byttet sensor, men hjalp ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med min 525ix. ASC lampen lyser hele tiden, og abs lampen kommer en gang i blant. Jeg tok en diagnose test, og fikk da opp at abs sensor venstre bak må byttes, bremselysbryter og modul eller styreboks eller noe sånt. Har nå byttet sensor og bremselysbryter, men asc lampen lyser fortsatt, og i går kom abs lampen igjen også. Er det da styreboksen/modulen som må byttes? Eller kan det være noe annet?

Kan vel ikke skje noe galt med hydralikkenheten? Da hadde vel ikke abs'en fungert i det hele tatt... Hvis noen kan si meg hvor denne styreboksen for abs sitter, så hadde det vært flott også :)

Skrevet

Jeg har prøvd å nullstille med diagnoseutstyret jeg har. Et sånn Carsoft 6.1. Men den får ikke kontakt med abs/asc modulen. Får kun kontakt med inst. cluster og en annen modul. Så jeg har forsåvidt ikke fått nullstilt den, men han mekanikeren som tok første diagnose test på den, sa den ville bli borte av seg selv.

Ja, speedomteret fungerer.

J. Hofstad: Er dette for 525ix? Spesielt for den vettu...

Skrevet

Nå har jeg prøvd å bytte ABS hjernen/styreenheten også. Antispinn lampen lyser fortsatt. Og den jeg hjernen jeg byttet til, vet jeg fungerer. Bruttern har den på sin 525ix 92 modell og der fungerer antispinn fint.

Så nå vet ikke jeg noe mer jeg kan prøve egentlig... Noen forslag?

Skrevet

Anderslien:

Når du bytter ABS styreenhet, må du kode/program for å virke på din bil. Jeg byttet nettopp ny ABS styreenhet,måttet kodet for å virke.

Hvis du vil vite om det er styreenhet, kjøper en sprayboks med oskygen (veldig kalt). Du spruter på styreenhet. Hvis lampen går av seg selv, da er det styreenhet. Det koster 5056 kr :evil: med BMW club rabatt.

Skrevet
Anderslien:

Når du bytter ABS styreenhet, må du kode/program for å virke på din bil. Jeg byttet nettopp ny ABS styreenhet,måttet kodet for å virke.

Hvis du vil vite om det er styreenhet, kjøper en sprayboks med oskygen (veldig kalt). Du spruter på styreenhet. Hvis lampen går av seg selv, da er det styreenhet. Det koster 5056 kr :evil: med BMW club rabatt.

Så selv om styreenheten er fra en 92 525ix, så må den uansett kodes? Da må jeg altså montere den på, så dra til bmw verksted for å kode den da? Eller klarer en vanlig mekaniker som har diagnose utstyr dette?

Prøver mest mulig på å ikke bruke bmw verkstedet her. De har lite peiling og er veldig dyre. Mens han mekanikeren jeg bruker er bmw interessert og kan veldig mye.

Har nemlig fått tak i en brukt abs styreenhet i Tyskland, så det er ikke noe problem, men ble litt forvirret da det ikke hjalp å bytte til den bruttern har...

Hvem har denne oksygen sprayen da?

Skrevet

Kanskje sport butikken. Du kan spørre BMW om den skal kodes for en bil fra 92. Du må bruke GT1/DIS eller SSS for å kode.

Skrevet

Den ser ikke sånn ut. Jeg har nemlig et helt spesielt antispinn/asc system. Det er helt annerledes på ix'en. Den er ikke koblet på gasspjeldet i det hele tatt. Går kun via abs'en og bruker den. Det den gjør er at den bytter om på hjulene hvor de skal dra og gjør at den alltid skal dra på 3 hjul. Er nemlig en elektrisk differensial mellom front og bak. Derfor er det jo litt viktig at dette fungerer ordentlig. Bilen drar seg jo fram som bare pokkern, men jeg er veldig usikker på om systemet fungerer ordentlig når den lampa lyser.

Gå på 92 525ixt og på abs så finner du hva jeg har og der ser du også abs styreenheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...