JayDawgKL Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 har en m50 som det har havna gtx high mileage 15w40 på. går veldig"tungt" nå den blir startet i 18 minus, men er vel ikke veldig farlig, eller?
S.Arnesen Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 har en m50 som det har havna gtx high mileage 15w40 på. går veldig"tungt" nå den blir startet i 18 minus, men er vel ikke veldig farlig, eller? Motoren har jo ikke akkurat godt av det, da det tar mye lenger tid etter oppstart før motoren får skikkelig smøring. Selv kjører jeg 5-40 på vinteren, Merker at motoren sliter de første 3-4 sekundene etter oppstart når det er mange blå ute...
jensemann23 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 det er samme med min. Merker at den tikker litt i 10 sekunder når det er kaldt og jeg starter opp. Bare når det er kaldt ute. Har delsynt 15W40 jeg og
Rotax8 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 kjør på helsyntetisk 5w40, det jeg bruker på min m20b25, fungerer velgid bra:) men man ska altid bakke varmt før man kjører, eller får du topphavari:P det er DYRT!
HerrFlick Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Bakke varmt = ? Hva er den stor forskjellen på helsyntetiske og delsyntetiske oljer? Bruker selv helsyntetisk på min og innbiller meg at dette er det klart beste, eller?
Brian Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Kjører 10w-40 helsyntetisk. Fungerer veldig godt etter min mening, kan i de værste tilfeller tikke i 3-4sek rett etter oppstart før det gir seg. Men nå i det siste har det vært oppimot 10 speik ute, og den har aldri tikket eller hatt noe problem med å gå normalt. Lar bilen stå på tomgang til choken er av før jeg begynner å kjøre når det er såpass kaldt ute.
ehrnst Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 de fleste oljer har graderinger etter hvor mange grader de "tåler" du får 20-50 olje som tåler 30 blå, og noen som sliter under 10. As we speak er det 17 minus her jeg bor, og diselvogna raklet helt greit:P
HerrFlick Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 de fleste oljer har graderinger etter hvor mange grader de "tåler" du får 20-50 olje som tåler 30 blå, og noen som sliter under 10.As we speak er det 17 minus her jeg bor, og diselvogna raklet helt greit:P Jeg kjøper helsyntetisk på Statoil. Hvor mye tåler denne?
stroker Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Jeg kjører Royal Purple 5W30, null problemer, og idag morges var det -30 Motoren sveiver lett igang
jensemann23 Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Jeg bakker aldri varmt før jeg kjører. Har hørt at det skal man ikke gjøre. Men kjører under 2000 omdreininger inntil motoren er varm. En moderne bilmotor skal ikke stå og gå seg varm på tomgang. Begynn å kjøre med en gang, men ta det med ro. Motoren får en mye sunnere oppvarming når man kjører den varm forsiktig fremfor å la den stå på tomgang
NiklasJa Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 BMW sier at man ikke skal la bilen stå på tomgang. Men kjøre rett etter start. Jeg gjør som bmw sier Men aldri over 2000 omdr. før motoren er varm.
Hansh Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Bakke varm? Eneste betydningen jeg har hørt om ordet bakke er når man skal rygge med en båt! Ser ikke ut som det bare er jeg som lurer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå