Jump to content

etikett på girkasse. e46

torgeirb
 Share

Recommended Posts

fikk høre av bmw at jeg måtte se på fargeetiketten på gearkassa.. Men kan stikke ut en tur å se om jeg ser noe ved dempertårnet..

var under bilen ivertfall, men der så jeg bare serienummeret på kassa, men å greie å lese av tallene viste seg umulig da det er så forbanna trangt:p

*The VIN plate is riveted to the body panel in the left-hand front corner of the engine compartment

Hvis det er lakkfarge-etiketten du skal se på så er ihvertfall det denne. Høres rart ut at de ikke kan si hvilke olje du skal ha ut fra reg. nr. e.l., og at du skal måtte se det på girkassen. I såfall burde det være på et lett synlig sted på den.

Dersom det er en steptronic kasse kasse på denne bilen har bmw i hovedsak 3 typer olje til disse. Dette er angitt av farven på skiltet som står på kassa. Disse skiltene er grønn, sort og rød. mulig det finns noen andre, men den sikreste måten for å bestemme oljetypen er VIN-nummeret. Dersom det ikke er byttet kasse da...

Dersom det er en steptronic kasse kasse på denne bilen har bmw i hovedsak 3 typer olje til disse. Dette er angitt av farven på skiltet som står på kassa. Disse skiltene er grønn, sort og rød. mulig det finns noen andre, men den sikreste måten for å bestemme oljetypen er VIN-nummeret. Dersom det ikke er byttet kasse da...

Da kom tydeligvis min og Haynes kunskap til kort.. :lol: