Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter den ikke på ene dempertårnet i motorrommet da?

Oljen du skal ha heter MTF-LT-1 hvis den er manuell. Snakk med verkstedet e.l. hvis du har automat i følge Haynes.

Skrevet

fikk høre av bmw at jeg måtte se på fargeetiketten på gearkassa.. Men kan stikke ut en tur å se om jeg ser noe ved dempertårnet..

var under bilen ivertfall, men der så jeg bare serienummeret på kassa, men å greie å lese av tallene viste seg umulig da det er så forbanna trangt:p

Skrevet

*The VIN plate is riveted to the body panel in the left-hand front corner of the engine compartment

Hvis det er lakkfarge-etiketten du skal se på så er ihvertfall det denne. Høres rart ut at de ikke kan si hvilke olje du skal ha ut fra reg. nr. e.l., og at du skal måtte se det på girkassen. I såfall burde det være på et lett synlig sted på den.

Skrevet
Men er det vin-nummeret jeg må ha?:P

Neppe, men dette står stemplet i karosseriet, samt på den lille platen jeg beskrev hvor sitter. På den står litt annen info og, muligens oljetype for kassen da?

Skrevet

Dersom det er en steptronic kasse kasse på denne bilen har bmw i hovedsak 3 typer olje til disse. Dette er angitt av farven på skiltet som står på kassa. Disse skiltene er grønn, sort og rød. mulig det finns noen andre, men den sikreste måten for å bestemme oljetypen er VIN-nummeret. Dersom det ikke er byttet kasse da...

Skrevet
Dersom det er en steptronic kasse kasse på denne bilen har bmw i hovedsak 3 typer olje til disse. Dette er angitt av farven på skiltet som står på kassa. Disse skiltene er grønn, sort og rød. mulig det finns noen andre, men den sikreste måten for å bestemme oljetypen er VIN-nummeret. Dersom det ikke er byttet kasse da...

Da kom tydeligvis min og Haynes kunskap til kort.. :lol:

Skrevet

er ikke en step-tronic kasse, vanlig 5girs manuell:)

Men er ikke lakkfargekoden jeg er på utkikk etter.. denne fargekoden på etiketten bestemmer vel hvilken type olje jeg skal ha på kassa..

Skrevet

Hadde vært kjempesnillt om noen kunne tatt et bilde, skal at jeg ser hvor det er..

Har sett en del under der, så vet ikke helt hvor jeg skal se videre :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...