trek2 Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Hei Skulle heim fra jobb, startet bilen, rygget og kjørte i 1. gir bort til krysset eg skulle ut i. Da det blei ledigt og eg skulle løyse bilen i 1. gir og begynte å ta ut clutchen og fekk kjørt litt ut i vegen, so smalt det ganske høgt under bilen, akkurat som om eg hadde kjørt over nokke stein som låg under bilen og skrapte... Lyden varte bare i eit halvt sekund elns, og so når eg skulle prøve å ta ut og inn igjen 1. gir, så var det jo ingen respons... Motoren gjekk fortsatt fint. Kan det være akslingen mon tro? Gir? Dyrt? Thomas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 hardyskiva sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Legg deg ned og se om mellomaksling går rundt når du kjører den i gir. Går den rundt er diffen gåen. Går den ikke rundt må du sjekke som nevnt hardy skive som står mellom mollomaksel og girkasse, den er gummi. Ser dette helt ut er det nok klutsj eller noe i kassa som er def. Uansett i det tilfelle må kassa ned. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trek2 Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2009 Legg deg ned og se om mellomaksling går rundt når du kjører den i gir. Går den rundt er diffen gåen. Går den ikke rundt må du sjekke som nevnt hardy skive som står mellom mollomaksel og girkasse, den er gummi. Ser dette helt ut er det nok klutsj eller noe i kassa som er def. Uansett i det tilfelle må kassa ned. Lykke til Oida... Fekk ikkje sjekket om akselen gjekk rundt eller noe i dag, men verkstedet ser på det i morgen, så får svaret da. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 12, 2009 Share Skrevet Februar 12, 2009 Trenger ikke ta ned kassa med mindre det er clutch eller gir, går fint å bytte hardyskive uten. Får håpe det er den, det er det enkleste:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trek2 Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2009 Det er diffen som er knust ! Noen som veit om diff til e46 320i 99 som er til salgs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Legg ut en tråd under "ønskes kjøpt". Og sjekk bmw deler til salgs. Garantert noen har som vet eller har noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joe Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Legg deg ned og se om mellomaksling går rundt når du kjører den i gir. Går den rundt er diffen gåen. Går den ikke rundt må du sjekke som nevnt hardy skive som står mellom mollomaksel og girkasse, den er gummi. Ser dette helt ut er det nok klutsj eller noe i kassa som er def. Uansett i det tilfelle må kassa ned. Lykke til .. IKKE GJØR DETTE ! LIVSFARLIG ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Send en mail til Geir Ove på koed, han kan sikkert hjelpe info@koed.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Legg deg ned og se om mellomaksling går rundt når du kjører den i gir. Går den rundt er diffen gåen. Går den ikke rundt må du sjekke som nevnt hardy skive som står mellom mollomaksel og girkasse, den er gummi. Ser dette helt ut er det nok klutsj eller noe i kassa som er def. Uansett i det tilfelle må kassa ned. Lykke til .. IKKE GJØR DETTE ! LIVSFARLIG ! Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 5700,- brukt diff på koed.no .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Legg deg ned og se om mellomaksling går rundt når du kjører den i gir. Går den rundt er diffen gåen. Går den ikke rundt må du sjekke som nevnt hardy skive som står mellom mollomaksel og girkasse, den er gummi. Ser dette helt ut er det nok klutsj eller noe i kassa som er def. Uansett i det tilfelle må kassa ned. Lykke til .. IKKE GJØR DETTE ! LIVSFARLIG ! Skjønte ikke helt den der...livsfarlig?? Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Trenger ikke ta ned kassa med mindre det er clutch eller gir, går fint å bytte hardyskive uten. Får håpe det er den, det er det enkleste:) Les en gang til litt mer nøye Joe fan driver du med? Full ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joe Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Trenger ikke ta ned kassa med mindre det er clutch eller gir, går fint å bytte hardyskive uten. Får håpe det er den, det er det enkleste:) Les en gang til litt mer nøye Joe fan driver du med? Full ? han kan jo ikke legge seg ned ved siden av bilen i gir ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Trenger ikke ta ned kassa med mindre det er clutch eller gir, går fint å bytte hardyskive uten. Får håpe det er den, det er det enkleste:) Les en gang til litt mer nøye Joe fan driver du med? Full ? han kan jo ikke legge seg ned ved siden av bilen i gir ! Man jekker jo såklart opp bakakselen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå