Inline six Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 M52 er vel også litt lettere en M50 da den har blokk i aluminiumslegering kontra støpejern. Og selv om det er et nesten ikke eksisterende problem i norge så har jeg lyst til å nevne at de tidlige M52 motorene før 98 har sylinderforinger i nicasil legering som er meget følsom mot bensin med høyt svovelinnhold (noe vi ikke har i norge heldigvis) men det har også vert problem med biler som har gått mye på småkjøring uten å blitt driftsvarm ifølge svenske bilsport. Dette kan merkes ved at bilen blir ganske tungstartet når den er kald/eller lunken og da kan man også se blårøyk. Men som sagt et sjeldent problem. I 98 Byttet BMW til sylinderforinger i støpejern/alusil i alle sine motorer slik at problemet forsvant
LianLi Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Man sparer gjevnt over ca 30kg med m52 motor kontra m50. BBTB betyr enkelt å greit at det er et gasspjeld som er borret opp noe, bedre flow, gir ikke spessielt mer hk, men hjelper godt på responsen. Har 328 med m50b25 innsug og div småplukk, 325 diff etc. Den er ikke noe mindre turtallsvillig enn 325en. Faktisk veldig glad i turtall og veldig morsom over 4500rpm. Med org innsuget og 328 diff så er saken en helt annen. Vet ikke om jeg har tatt meg bryet med å skifte til m50b25 innsug på 323 motoren, den er såppas nær i toppefekt uansett, samt at man har mere mellom og bunndrag enn 325motoren, kan dog anbefales på 328 motoren, der det er en del ekstra hester å hente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå