E30TurboTouring Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Har en 96 mod 328 Touring på handen til en grei pris, men det er egentlig en 325 jeg har sett etter. Lurer litt på hvordan 328 er kontra 325?
Chris_325iM Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 litt bedre bunndrag i 328, ellers ganske likt... kan hente ut mer av 2.8 ved hjelp av ganske enkle inngrep...
Thomaz Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 328 er generelt en mye nyere bil.. Billigere forsikring.. Gå for 328..
Ad|oS Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Har kjørt 328 automat og 325 manuell. 328'n har mye bunndrag og føles veldig gjevn over hele turtallsregisteret, mens 325'n kommer veldig kraftig over 4000rpm. Står valget mellom en 328 og en 325 uten altfor stor prisforskjell er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt en 328 da den føles mye sprekere ved vanlig kjøring. I tillegg vil du med relativt små påkostninger (M50-innsug, BBTB og chip) kunne få 20-30hk ekstra
Ellingsen B. Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 328 er "over" 325. Skal man sammenligne er det 323i og 325i som stiller mer likt! Selvom også 323i er også kvikkere enn 325i. Gå for 328i eller 323i hvis du har muligheten! Mye mer moment, nyere motor og bil, billigere forsikring, snillere forbruk og en jevnere momentkurve.
-Anders- Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 323 er noe å ta med i betraktningen ja. Ikke bare fordi jeg er 323 eier selv, men den bilen har en tendens til å bli noe undervurdert. Husk at det er en 2,5liter på lik linje med 325. Som med enkle inngrep sammen med 328 kan hente ut en del billige hester.
Ad|oS Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Problemet med E36 323 er at det er veldig få av dem ute til salgs, og særlig dersom du skal ha bilen med coupe karrosseri
-Anders- Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Veldig sant. Men derimot sedan versjonen er det til stadighet annonser på. Originale sådan, priset veldig lavt. Sedan er billigere enn coupe ja, men syns spes 323 sedan/touring ligger lavt.
OLEZZ Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 hva er cluet bak 323 2.5l og "bare" 170hk? hvorfor har den ikke 192. Hvilken motor har den?
Fredrik Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 hva er cluet bak 323 2.5l og "bare" 170hk? hvorfor har den ikke 192.Hvilken motor har den? M50B25 finner du i E36 325i, M52B25 finner du i E36 323i og M52B28 finner du i E36 328i. Disse motorene ble også montert i andre modeller, men i denne sammenhengen er det E36 som er relevant. M52B25 motoren ble av skattemessige årsaker i Tyskland "strupet" til kun 170 HK på papiret, men mange uavhengige målinger viser at motoren i virkeligheten yter 185-190 HK. Dette er nok korrekt iom. at den iht. BMW går jevngodt med den litt eldre E36 325i som har 192 HK. E36 328i stiller i en litt annen klasse med en vesentlig mer momentsterk utgave av M52 motoren. Jeg vil mene at E36 323i er det beste kompromisset av disse tre modellene. M52B28 motoren har en lengre slaglengde enn M52B25 motoren og det påvirker evnen til hurtige turtallskift i negativ retning... M52B25 motoren er mer fleksibel.
E30TurboTouring Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 Takker for mye god info Bilen er 96 mod touring som er kjørt ca175000. Er ikke noe utstyrsbombe men er en grei nr 2bil. Har lagt inn bud på 70 tusen så får jeg se om jeg får den. "I tillegg vil du med relativt små påkostninger (M50-innsug, BBTB og chip) kunne få 20-30hk ekstra" Hva er BBTB?
Soilborn Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Hva er BBTB? Tenker det står for Big Bore ThrottleBody Innsugsspjeldet er vel det norske ordet...
E30TurboTouring Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 jaja da ble jeg bydd over av en annen som ville betale litt mere en meg, så da ble det ikke bil på meg denne gangen. Noen som har en bra E36 med manuell og en av de større 6erne så er jeg intr. På jakt etter bil inn til 100000kr.
jensemann23 Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 ja, b25 har vel 245nm mens b28 har nesten 280 nm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå