stian328i Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Hei lurer på om noen har prøvd å ha i en 2.8motor fra E28 i en E30? Har en slik motor liggene, å lurer egentli bare på om er det no vits el skal jeg bare klemme på med større motor???bilen er org 320. På forhånd takker for alle svar:) bilde av ny bilen http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... 74f87g.jpg MultiHoster
knut_olestad Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Alpina har vel gjort det Uansett er det nok samme operasjon som å putte nedi en M30B35.
E30_Dale Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Du for jo mer guff fra en M30 uansett (originalt)
///christian Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Pen bil Har forøvrig en m30b28 liggende jeg også, så denne tråden henger jeg meg med på
Larsinnj Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Hvis man først skal begynne med å hive nedi en M30 i E30, så kan man likeså greit ha nedi en større motor mener jeg. 3,2/3,5 etc.. Litt jobb er det, men er overkommelig.
stian328i Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 ja skjønner, har jo vert helt topp med en 3.5i e30 var bare det at jeg har liggende en 2.8 med kasse og alt.hadde jo vert gøy å prøvd,å den blir jo sikkert sprekere en E28 med den motoren siden e30 er lettere??
pita Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 ja, hva må til? for å få en M30 til å passe i en e30.. vet man får kjøpt alpina motorfester som passer, men hva med girkasse/girkasse oppheng og drivlinje?
stian328i Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 Er det jeg lurer litt på oxo:) Blir det for mye krøll vil jeg heller ta løpet ut å putte i en M52B28.har hatt en E36 coupe med den motoren å det jikk jo ganske bra:)
Larsinnj Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Man må vertfall korte ned mellomakslingen og giroverføringen. Drivverk fra 325 holder vel i massevis. Eksos må jo bygges.
M30Punk Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Bruk 325 mellomaksel å kapp den så nærme hardyfeste som mulig å sveis på den store ifra m30,jeg brukte alpina girkassetravers men er vel ikke så lett å få tak i sikkert..kan vel også bruke ifra e28 528-535,jeg brukte standard giroverføring ifra e28 528..deretter sveiser du bare eksos.Er egentlig ikke så mye jobb som mange mener..Men skjønner at det høres veldig omfattende ut da du aldri har gjort det før. Hiv deg på det,hadde først 528 i min e30,syntes det var artig,å satte inn m30b35 noen uker senere å det var virkelig gøy Men skaff deg diff med brems hvis du skal gjøre dette,3.91 var helt ok på min med 3.5l
stian328i Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 hvordan hvar det med ledningsnett og sånt da??
M30Punk Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Lodda å brukte krympestrømper på min,klipte kontakta i bilen å den på motornettet..Husker ikke helt fargene å hvor de skulle i farta,men er kun 3stk som skal til for å få den til å gå isåfall. Finner nok om kobling hvis du søker inne her..
stian328i Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 hva med bremser foran å bak.skulle helst hatt 5bolt. er det noe som er plug n play fra andre biler der bremsene er gode nokk for 3.5??
336mik Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Det å putte en 2.8 liters m30 i en e30 er vel egentlig kun et meningsløst stykke arbeid. Den motoren yter vel ikke noe merkbart bedre enn en m20b25. Går man over på en 3.5 m30,som er like mye/lite,som en 2.8 liter,så begynner man ihvertfall å få valuta for jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå