Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man først skal begynne med å hive nedi en M30 i E30, så kan man likeså greit ha nedi en større motor mener jeg. 3,2/3,5 etc..

Litt jobb er det, men er overkommelig.

Skrevet

ja skjønner, har jo vert helt topp med en 3.5i e30

var bare det at jeg har liggende en 2.8 med kasse og alt.hadde jo vert gøy å prøvd,å den blir jo sikkert sprekere en E28 med den motoren siden e30 er lettere??:)

Skrevet

ja, hva må til? :) for å få en M30 til å passe i en e30..

vet man får kjøpt alpina motorfester som passer, men hva med girkasse/girkasse oppheng og drivlinje? :)

Skrevet

Er det jeg lurer litt på oxo:)

Blir det for mye krøll

vil jeg heller ta løpet ut å putte i en M52B28.har hatt en E36 coupe med den motoren å det jikk jo ganske bra:)

Skrevet

Bruk 325 mellomaksel å kapp den så nærme hardyfeste som mulig å sveis på den store ifra m30,jeg brukte alpina girkassetravers men er vel ikke så lett å få tak i sikkert..kan vel også bruke ifra e28 528-535,jeg brukte standard giroverføring ifra e28 528..deretter sveiser du bare eksos.Er egentlig ikke så mye jobb som mange mener..Men skjønner at det høres veldig omfattende ut da du aldri har gjort det før. Hiv deg på det,hadde først 528 i min e30,syntes det var artig,å satte inn m30b35 noen uker senere å det var virkelig gøy :lol: Men skaff deg diff med brems hvis du skal gjøre dette,3.91 var helt ok på min med 3.5l

Skrevet

Lodda å brukte krympestrømper på min,klipte kontakta i bilen å den på motornettet..Husker ikke helt fargene å hvor de skulle i farta,men er kun 3stk som skal til for å få den til å gå isåfall. Finner nok om kobling hvis du søker inne her..

• 3 weeks later...
Skrevet

Det å putte en 2.8 liters m30 i en e30 er vel egentlig kun et meningsløst stykke arbeid.

Den motoren yter vel ikke noe merkbart bedre enn en m20b25.

Går man over på en 3.5 m30,som er like mye/lite,som en 2.8 liter,så begynner man ihvertfall å få valuta for jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...