Jump to content

E30 M30B28


stian328i
 Share

Recommended Posts

Bruk 325 mellomaksel å kapp den så nærme hardyfeste som mulig å sveis på den store ifra m30,jeg brukte alpina girkassetravers men er vel ikke så lett å få tak i sikkert..kan vel også bruke ifra e28 528-535,jeg brukte standard giroverføring ifra e28 528..deretter sveiser du bare eksos.Er egentlig ikke så mye jobb som mange mener..Men skjønner at det høres veldig omfattende ut da du aldri har gjort det før. Hiv deg på det,hadde først 528 i min e30,syntes det var artig,å satte inn m30b35 noen uker senere å det var virkelig gøy :lol: Men skaff deg diff med brems hvis du skal gjøre dette,3.91 var helt ok på min med 3.5l

Link to comment
Share on other sites

Lodda å brukte krympestrømper på min,klipte kontakta i bilen å den på motornettet..Husker ikke helt fargene å hvor de skulle i farta,men er kun 3stk som skal til for å få den til å gå isåfall. Finner nok om kobling hvis du søker inne her..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det å putte en 2.8 liters m30 i en e30 er vel egentlig kun et meningsløst stykke arbeid.

Den motoren yter vel ikke noe merkbart bedre enn en m20b25.

Går man over på en 3.5 m30,som er like mye/lite,som en 2.8 liter,så begynner man ihvertfall å få valuta for jobben.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...