Gå til innhold

Døra vil ikke åpne seg? Hva gjør jeg nå?

Brasan
 Share

Anbefalte innlegg

E34. Døra åpnet seg som vanlig i går kveld, litt hard i håndtaket da det var grisekaldt, type -20 eller mindre.

Bilen hadde stått noen dager. Fikk opp døra, fikk lukket den igjen, uten problemer.

Dro å henta en kompis, parkerte, gikk ut av bilen, låste, var borte i ca 30sek-1min.

Den tida det tok å se at burgersjappa var stengt.

Så gikk vi tilbake til bilen, da nekta døra å åpne seg. Låsepinnen går opp, vinduet går helt ned, men døra nekter å åpne seg.

Ingen motstand i håndtaket hverken på utsida eller innsida.

Virker som om det er noe som har hoppet av.

Hvordan får jeg av dørtrekket når døra er igjen?

Og skal nevnes at jeg heller ikke er noen akrobatisk sylfide, så det er et helvetes slit å klarte over midtkonsollen når jeg skal inn og ut av bilen, enda godt jeg har automat gir hehe.

hjelp?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døra var ikke låst eller noe. Ga faen i hele bilen jeg. lot den stå i dag, enda godt det var sol. et eller annet må ha vært helt fast frosset inne i døra, fikk den ikke opp på formiddagen i dag heller, men ut på etermiddagen da det nærma seg 0 grader virka døra som bare faen. Skjønner ingen ting jeg.

bytter min bil mot en tilsvarende som er som den skal. kan få en klem i mellomlegg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt problem. Døra kan ikke lukkes pga fukt i wire.

- Setter meg i bilen på morran. Wire er fryst

- kjører til jobb og holder døre igjen for hand mens jeg har varmeapparatet på fult.

- 15 min senere kan jeg smelle igjen døra.

2 dager på rad nå... artig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe samme som min e39`en min. klarte og knekke førerdør håndtaket og må åpne passasjer døren. problemet med den døren er at den går opp men ikke holder seg igjen. hehe fører døren funker for det meste uansett kor kaldt det er. bakdørene er mongo og. bmw er vel ikke det beste på vinteren. en varm garasje hadde vært bra ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe snart så jeg går til innkjøp av partytelt garasje på europris hehe.

Ikke akkurat noen varmgarasje, men burde kanskje hjelpe litt på is på rutene.

Kanskje ikke den isen som kommer på innsiden av rutene, men, men.

går vel kanskje med en del strøm også hvis jeg setter en stråle ovn inni der også, hehe begrensa hvor mye plass det er i et partytelt også så hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonter dørtrekket, og låsen.

Vask rent alt av mekanismer inni og runt låsen, og smør det opp igjen med fett/oljer som tåler kulde. Ikke akkuratt gode kuldeegenskaper på smøremidler når de har noen år med gris og støv på ryggen.

Prøv i allefall. Funket for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...