Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har kjøpt meg en e38, 730i, og har et par spørsmål..

-har jeg asc? er ingen knapp til det i dashen

-hvoran skifter jeg språk på kjørekomputeren, er ikke navi, men får opp komputeren i anlegget. ?

-resette servicelampe, samme som på e39?!

-el. vinduet på pass. siden funker ikke, hører bare noe som skraper inni der.

noen som aner hva det kan være?

-det er limt på chrome dørhåndtak på den. sånn som de selger på schmiedmann tipper jeg. hvordan i helvette skal jeg få av dette uten å rassere lakken under? :?

-demperene på bagasjelokket er litt dårlig, hva koster de, og vits og kjøpe brukt?

Skrevet

Hei!

Grattis med ny bil!

Kan ihvertfall si ganske så sikkert at "skrapinga" I vinduet, (fortår det sånn at vinduet ikke beveger seg) er nok kabelen som er røket...

Koster nok endel å bytte på verksted, men går å skifte selv...

Legg ut noen bilder, og fortell litt da vell!

Skrevet

grattis :D er mitt favoritt kaross dette :D rett og slett digger denna 7ern :)

si ifra om du trenger delebil ;) har en svensk bortimot strøken BMW 750iA som blir til overs nå jeg blir norsk igjenn.. snufs..

Men, før du bygger om den til V12 så må du vell sjekke om det er import vare eller ikke :) og at den er importert mer en 10år sia før du begynner å tenke tanken :D

Skrevet

hugge opp en 750 :shock: drømmen er en 750!!

karosseriet er en av grunnene til at jeg valgte e38. nydelig å se til.

lyden av v8eren skader heller ikke :wink:

bilen er nok import ja, men TROR den har vært i norge i 10 år.

hva er det som må byttes ved ombygging da? bytte ALT?:P

Skrevet

redd det blir å ta vann over hodet for min del. er så trang og jævlig den garagen her at...

selger du bilen kun hel eller?

har lyst på deler til el.vinduet, dempere til bakluka. kunnet og tenkt meg å ettermontert xeon/navi

Skrevet

kan muligens selge deler ettervært :) om jeg ikke får solgt hele tenkte vi ribbe den ned og lage banebil :D

om du skal ha xenon lyktene med motorer og alt vil jeg gjerne ha dine i retur så man har de på :) vært cool med direkttørbil på bane :D

Skrevet

hadde vært kjekt med xeon på den ja..! du må si fra om du selger løse deler! vært sjef med en 7er på banen ja:)

hvordan er forresten forbruket på en v12er? 3literen klarer jeg å kjøre på ca.1,4 på by(pen kjøring). kjørte den på 0.85 på langkjøring når jeg hentet den :D

Skrevet

0.87 har jeg fått den ned i på langkjøring 1,2-3 på pen bykjøring.. ikke så ille med v12 :D effekt når du trenger og økonomi på kjøring ellers..

den kutter 6syl når den ikke har behov etter hva jeg har forstått..

Skrevet

hei. jeg har kjøpt meg en e38, 730i, og har et par spørsmål..

-har jeg asc? er ingen knapp til det i dashen

Tipper svaret er nei på den her, da det som regel skal være en knapp så man har mulighet til å skru dette av.. om du er usikker og ønsker og tro at du har det kan du prøve å spinne rundt på en p-plass.. får du til så har du ikke det... asc er antiskrens stabilitets program ting :)

-hvoran skifter jeg språk på kjørekomputeren, er ikke navi, men får opp komputeren i anlegget. ?

På denne tror jeg du må til BMW for og fixe dette, modellen med 4:3skjerm o.l kan du fixe selv på skjermen.. men, fant ingen mulighet for dette på min som hadde den lille.. ta en telefon til bmw og sjekk?

-resette servicelampe, samme som på e39?!

har hørt no rykter om at du kan kortslutte noe i den rundekontakten.. men, jeg fikk dette og gjort på BMW gratis :) tror jeg traff de i godt humør

-el. vinduet på pass. siden funker ikke, hører bare noe som skraper inni der.

noen som aner hva det kan være?

Mest sannsynlig så må du av med dørtrekker, enkel jobb og da er det litt lettere og feilsøke om du kan se hva som skjer når du trykker på knappen.

-det er limt på chrome dørhåndtak på den. sånn som de selger på schmiedmann tipper jeg. hvordan i helvette skal jeg få av dette uten å rassere lakken under? Confused

Spørs hva han har brukt, går og prøve forsiktig.. men, tror jeg ville latt det være.. må mest sannsynlig lakkes opp uansett pga. limrester osv.. stoffer som tar lim er som regel ikke snille mot lakk heller..

-demperene på bagasjelokket er litt dårlig, hva koster de, og vits og kjøpe brukt?

Pris kan du sjekke hos koed, gsbildeler, bmw.. en telefon dit kan spare deg for mye venting på svar her avogtil :)

om det er noe vits og bytte? om det ikke plager deg og måtte holde den oppe eller få den i hue avogtil så er det ingen vits og bytte :D

håper det hjalp litt :D

Mvh Raymond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...