Gå til innhold

Hvor ta remote ifra bagasjerommet på en e-46


Anbefalte innlegg

Hei hei.

Som topic sier, hvor i bagasjen er det greit og hente remot signalet til forsterkeren ifra, har prøvd ifra baklyset, det fungerte når jeg sto med tenningen på, men ikke når jeg startet bilen.

Alle ideer er velkommene, utenom og legge ifra spilleren og bak, ettersom jeg må demontere halve bilen får og få skjult ledningene hundre prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har koblet det på baklyset nå og det fungerer helt fint!

Men skal koble det til antenneforsterkeren så snart jeg gidder slik at alt går av når jeg slår av anlegget. Ligger i C-stolpen på sedan, men vet ikke med cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koblet det på baklyset nå og det fungerer helt fint!

Men skal koble det til antenneforsterkeren så snart jeg gidder slik at alt går av når jeg slår av anlegget. Ligger i C-stolpen på sedan, men vet ikke med cab.

Eg og har koblet til kjøre lysa bak.. funka fint som juling det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, merkelig at mitt ikke fungerer da, mulig jeg har brukt et litt tynt tversnitt, tok det nærmeste jeg fant og detn er vell ca 0,2mm2 eller noe sånn, men skal den ikke bare ha et signal inn?

Trudde ikke styrken på denne strømmen hadde noe og si jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, merkelig at mitt ikke fungerer da, mulig jeg har brukt et litt tynt tversnitt, tok det nærmeste jeg fant og detn er vell ca 0,2mm2 eller noe sånn, men skal den ikke bare ha et signal inn?

Trudde ikke styrken på denne strømmen hadde noe og si jeg.

Hmm.. skal være nok støt i baklampa.. og skal ikkje rare kablenen til på remoten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden siden spørsmålet mitt handler omtrent det samme.

Som oftest så henger jo remote kabelen sammen med signalkabelen, hvor skal jeg koble inn signalkabelen hvis jeg kobler remote på baklyset ?

Kanskje et dumt spm men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generelt "lav" spenning på baklysene på E46`n. Jeg hadde også min Rockford monoblokk kobla der, men fungerte da bare med bil lysa på men ikke med motoren igang. Remote spenningen som forsterkerne trenger varierer fra forsterker til forsterker, derfor fungerer dette hos noen. :)

Løsning er som jeg gjorde. Koble et vanlig rele imellom, bruk spenning fra baklyset og inn på rele. Remote ut fra rele. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest så henger jo remote kabelen sammen med signalkabelen, hvor skal jeg koble inn signalkabelen hvis jeg kobler remote på baklyset ?

Og som oftest så bør du ikke bruke den da du kan få støy. :lol:

Ta en seperat ledning fra baklys / rele og inn på forsterkern. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generelt "lav" spenning på baklysene på E46`n. Jeg hadde også min Rockford monoblokk kobla der, men fungerte da bare med bil lysa på men ikke med motoren igang. Remote spenningen som forsterkerne trenger varierer fra forsterker til forsterker, derfor fungerer dette hos noen. :)

Løsning er som jeg gjorde. Koble et vanlig rele imellom, bruk spenning fra baklyset og inn på rele. Remote ut fra rele. 8)

Det er dette jeg også har tenkt på.

Hvilket rele brukte du, vanlig 4pin lys rele, eller er det noe som egner seg bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare gjøre det ordentlig og legge remoten til spilleren sammens med signal kabelen? Den lille spenningen i remote kabelen vil ikke skape noe ulyd ifra signal kabelen, da har du isåfall kjøpt elendig kvalitet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...