Gå til innhold

Hvor ta remote ifra bagasjerommet på en e-46


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke bare gjøre det ordentlig og legge remoten til spilleren sammens med signal kabelen? Den lille spenningen i remote kabelen vil ikke skape noe ulyd ifra signal kabelen, da har du isåfall kjøpt elendig kvalitet....

viss du hadde lest hele posten min så står det følgende der

Alle ideer er velkommene, utenom og legge ifra spilleren og bak, ettersom jeg må demontere halve bilen får og få skjult ledningene hundre prosent.

Å hva vill det si!

mest sansynlig så sier det at jeg ikke gidder å kødde i noen timer får å få remoten min ifra spilleren, det ligger remote i den signalkabelen jeg har, som ikke er en dritt kabel, men den er godt brukt, og derav så er det et brud på den originale remoten.

Derfor spør jeg om en plass jeg kan ta remoten ifra i bagasjerommet.

Folk må lære seg til og lese hele spørsmålet, også ta seg tid til å lese hele tråden før dem svarer, er en uting som er under sterk utvikling på forumet her synest jeg.

Nå skal jo ikke jeg si jeg er perfekt, er vell mulig jeg har gjort dette selv, men da har jeg visst 100% sikkert at det jeg kommer med er riktig i forhold til spørsmålet til tråd starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er generelt "lav" spenning på baklysene på E46`n. Jeg hadde også min Rockford monoblokk kobla der, men fungerte da bare med bil lysa på men ikke med motoren igang. Remote spenningen som forsterkerne trenger varierer fra forsterker til forsterker, derfor fungerer dette hos noen. :)

Løsning er som jeg gjorde. Koble et vanlig rele imellom, bruk spenning fra baklyset og inn på rele. Remote ut fra rele. 8)

Det er dette jeg også har tenkt på.

Hvilket rele brukte du, vanlig 4pin lys rele, eller er det noe som egner seg bedre?

Vanlig 4-pins ja. Som brukes til f.eks ekstra lys på bil ++. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare gjøre det ordentlig og legge remoten til spilleren sammens med signal kabelen? Den lille spenningen i remote kabelen vil ikke skape noe ulyd ifra signal kabelen, da har du isåfall kjøpt elendig kvalitet....

Ikke alle som har remote ut fra spiller, som jeg som kjører originalt. :wink: Vil heller ikke røske opp kanalen og legge opp uoriginale ledninger, tar 10min ta ut det ekstra jeg har gjort nå siden batteri og remote er baki. 8)

Og Ja, du kan få støy fra remote kabelen som ligger med signal, noen forsterkere trekker faktisk opp til 500mA i remote strøm.

Greit utelukke alle slike feilkilder første gangen man gjør jobben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare gjøre det ordentlig og legge remoten til spilleren sammens med signal kabelen? Den lille spenningen i remote kabelen vil ikke skape noe ulyd ifra signal kabelen, da har du isåfall kjøpt elendig kvalitet....

Ikke alle som har remote ut fra spiller, som jeg som kjører originalt. :wink: Vil heller ikke røske opp kanalen og legge opp uoriginale ledninger, tar 10min ta ut det ekstra jeg har gjort nå siden batteri og remote er baki. 8)

Og Ja, du kan få støy fra remote kabelen som ligger med signal, noen forsterkere trekker faktisk opp til 500mA i remote strøm.

Greit utelukke alle slike feilkilder første gangen man gjør jobben. :)

Hvor henter du signal fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå drevet på med denne remoten, og får det ikke til, dette er det som skjer

Bilen står med tenningen på, lysene på og motoren av, alt fungerer da som normalt og jeg måler ca 12V inn på remot inngangen på forsterkeren.

Starter så bilen, forsterkeren slutter og virke, måler nå ca 13V inn på remoten.

Legger så en pluss forbi selve relekontakten da virker forsterkeren igjen.

Bilen går enda da jeg gjør dette.

Noen som har noen tips?

Jeg blir i allefall helt forvirret av detta, så det er nå alle råd er dyre, alle utenom og legge remote ifra spilleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det på virker ikke volumet da jeg har lagt signalkabelen ifra spilleren og bak til forsterkeren.

Var et sidespørsmål til en annen, hvis du leser hele innlegget mitt! :wink:

Har du forresten prøvd å bruke remote fra antenneforsterker som jeg snakket om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ikke remote pga bilden din har -canbus- canbus sjekker bla lysene på bilen ,om perene er defekte eller ikke, den sender ut en spenning å måler motstanden i vær lampe.. bør være forsiktig med å sette remoten på baklysa.. får du feil med canbusen forsvinner pengene fort ut av lommeboka..

kan jo som jeg ser dem har skrevet ovenfor, koble på en slik box på høytalerkablene å få ut remote, men det er veldig dårlig utvei.. må nesten være siste løsning.. har prøvd det med meget dårlig resultat.. lyden blir ekstremt dårlig...

beste er å hente remoten rett fra stereoen, er verdt arbeidet med å trekke den opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen står med tenningen på, lysene på og motoren av, alt fungerer da som normalt og jeg måler ca 12V inn på remot inngangen på forsterkeren.

Starter så bilen, forsterkeren slutter og virke, måler nå ca 13V inn på remoten.

Hva måler du i forhold til/hvor kobler du minuspinnen på multimeteret?

Hvor har du hentet jord til releet fra?

Hvor har du hente pluss til releet fra (leveransesiden)?

Legger så en pluss forbi selve relekontakten da virker forsterkeren igjen.

Bilen går enda da jeg gjør dette.

Kobler du over releet (jumperledning) eller henter du pluss fra en annen plass?

du får ikke remote pga bilden din har -canbus- canbus sjekker bla lysene på bilen ,om perene er defekte eller ikke, den sender ut en spenning å måler motstanden i vær lampe.. bør være forsiktig med å sette remoten på baklysa.. får du feil med canbusen forsvinner pengene fort ut av lommeboka..

kan jo som jeg ser dem har skrevet ovenfor, koble på en slik box på høytalerkablene å få ut remote, men det er veldig dårlig utvei.. må nesten være siste løsning.. har prøvd det med meget dårlig resultat.. lyden blir ekstremt dårlig...

beste er å hente remoten rett fra stereoen, er verdt arbeidet med å trekke den opp..

CAN-bus'n i e46 har ingenting med lyssjekken å gjøre, denne går kun mellom DME/DDE, EGS, ASC/DSC og instrumentpanelet. (Ja jeg er klar over at det selges noe som kalles canbusfix ifm xenon-kit, men det har ingenting med canbus å gjøre)

Remote ut fra høytalerkablene....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss hentes direkte ifra batteriet og minusen henter jeg ifra jordingspunktet like ved batteriet, jeg kobler en ledning direkte over releet ja, ifra 85 til 87 eller noe sånn, husker ikke nummerene i hodet akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...