Gå til innhold

Hvor ta remote ifra bagasjerommet på en e-46


Anbefalte innlegg

du får ikke remote pga bilden din har -canbus- canbus sjekker bla lysene på bilen ,om perene er defekte eller ikke, den sender ut en spenning å måler motstanden i vær lampe.. bør være forsiktig med å sette remoten på baklysa.. får du feil med canbusen forsvinner pengene fort ut av lommeboka..

kan jo som jeg ser dem har skrevet ovenfor, koble på en slik box på høytalerkablene å få ut remote, men det er veldig dårlig utvei.. må nesten være siste løsning.. har prøvd det med meget dårlig resultat.. lyden blir ekstremt dårlig...

beste er å hente remoten rett fra stereoen, er verdt arbeidet med å trekke den opp..

Ingen her som har snakket om remote fra høyttalerne.

Hvis du tenker på å konvertere høyttalersignal til lavnivåsignal for forsterker så fungerer dette ypperlig hvis du gjør det skikkelig! (Gjort det slik selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du får ikke remote pga bilden din har -canbus- canbus sjekker bla lysene på bilen ,om perene er defekte eller ikke, den sender ut en spenning å måler motstanden i vær lampe.. bør være forsiktig med å sette remoten på baklysa.. får du feil med canbusen forsvinner pengene fort ut av lommeboka..

kan jo som jeg ser dem har skrevet ovenfor, koble på en slik box på høytalerkablene å få ut remote, men det er veldig dårlig utvei.. må nesten være siste løsning.. har prøvd det med meget dårlig resultat.. lyden blir ekstremt dårlig...

beste er å hente remoten rett fra stereoen, er verdt arbeidet med å trekke den opp..

Må vrll bsre påpeke at remoten ikke har noe med lydkvaliteten og gjøre så vidt jeg veit, signalkabelen er trukket ifra spilleren og bak til forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss hentes direkte ifra batteriet og minusen henter jeg ifra jordingspunktet like ved batteriet, jeg kobler en ledning direkte over releet ja, ifra 85 til 87 eller noe sånn, husker ikke nummerene i hodet akkurat nå.

Ok, så releet blir forsynt fra samme plass som forsterker.

Hører du at releet kobler inn med lys på/motor av, og at releet kobler ut ved motor på?

Jeg ville forsøkt med en prøvelampe mellom minus og remote for å se hva som skjer, det er lett å bli lurt av et multimeter siden dette ikke belaster kretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss hentes direkte ifra batteriet og minusen henter jeg ifra jordingspunktet like ved batteriet, jeg kobler en ledning direkte over releet ja, ifra 85 til 87 eller noe sånn, husker ikke nummerene i hodet akkurat nå.

Ok, så releet blir forsynt fra samme plass som forsterker.

Hører du at releet kobler inn med lys på/motor av, og at releet kobler ut ved motor på?

Jeg ville forsøkt med en prøvelampe mellom minus og remote for å se hva som skjer, det er lett å bli lurt av et multimeter siden dette ikke belaster kretsen.

Jeg har tatt målinger inn på forsterkeren (Remoten) ved alle mulige senarier, eneste forskjelden er at forsterkeren virker ved 12v men ikke ved 13v, lampa på forsterkeren lyser og alt, men ingen lyd i subben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt målinger inn på forsterkeren (Remoten) ved alle mulige senarier, eneste forskjelden er at forsterkeren virker ved 12v men ikke ved 13v, lampa på forsterkeren lyser og alt, men ingen lyd i subben

Aha, jeg innbilte meg at forsterkeren ikke var på når lyden uteble.

Men som sagt kan du måle mye "rart" med et multimeter siden det ikke utgjør noen belastning - en prøvelampe/lyspære mellom - og remote på forsterkeren vil vise/utelukke feil på denne delen av kretsen.

Prøvd å koble f. eks. en MP3-spiller direkte til forsterkeren for å eliminere at det ikke skjer noe med signalet?

Tenkte på det samme, men det er jo rart at det blir lyd når + kobles direkte til remote? Uansett verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med denne saken?

Forresten ligger antenneforsterkeren i venstre C-stolpe, men det som er mer relevant for deg er at styrestrømmen til denne er en hvit kabel med egen kontakt i antenneforsterkeren, altså lett å finne riktig kabel.

Har trukket styrestrøm selv fra denne nå og det fungerer meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med denne saken?

Forresten ligger antenneforsterkeren i venstre C-stolpe, men det som er mer relevant for deg er at styrestrømmen til denne er en hvit kabel med egen kontakt i antenneforsterkeren, altså lett å finne riktig kabel.

Har trukket styrestrøm selv fra denne nå og det fungerer meget bra!

Her er det mye andre prioriteringer får tiden, men dama reiser bort på mandag og blir borte til fredag, så da blir det kvaslitetstid med bilen, så skal prøve å komme til bunns i saken alt på mandags ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...