Gå til innhold

Lufting av motor, radiator, bil, E36,E34,E46 osv.


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ikke være nødvendig å starte bilen ved lufting.

Kan dog være et poeng å la den gå seg varm under kontrollerte forhold (til vifta slår inn) etter man har lufta for å kontrollere at alt er greit og evt etterfylle kjølevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Dette gjelder altså lufting av kjølesystemet. Gjelder for alle biler som har radiator og ekspansjonstank(påfyllingstank) i ett.

Lager dermed en søkbar tråd, som burde treffe på de fleste logiske søk , hva lufting av bmw angår. Er dermed fult mulig å foreta ett søk via søkemotoren på siden, og få treff som er meget relevant (vet mange sliter med å finne frem i treffene som kommer ved bruk av søkemotoren)

Sakset fra Haldor, jeg har gjort ett par mindre endringer.

xdvf0wnh55jiwekx1fny.jpg

Testet dette i min bil nå, og det funket som bare det :) Motortemp er nå stabil, samt at det blåser varmt inne i bilen. Genialt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa.. Jeg fikk plutselig for meg at det kunne være lurt å sjekke frysetempnivået på e30en på fredag. Denne var da på minus 12grader om man skulle tro testeren. Siden jeg ikke visste at det var "farlig" å blande blå/grønn og rød kjølevæske, og det eneste de hadde på shell (var på kveldstid dette her) var den røde longlifevæsken, så står da m20en med rød kjølevæske. Bør jeg bytte tilbake til blå/grønn eller? Må jeg gjøre noe annet først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...