Gå til innhold

Lufting av motor, radiator, bil, E36,E34,E46 osv.


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Har ingen god begrunnelse for hvorfor vifte skal stå på fult. Den kan godt stå på 1, så lenge sirkulasjonspumpen er i gang, så spiller det ingen rolle. Sirkulasjonspumpen er ikke trinnbar, går kun iett tempo. Begrunnelsen for at den skal stå på fult er = det er så lett å huske for alle mann til seinere.

Og lufte en E34 med M20 med denne metoden, er ikke dødfødt ( man kan ikke være så utrolig firkantet mtp å finne lufteskruen i henhold til prosedyre.) For den må man bruke. Man kan gjerne få til å lufte bilen ved og kutte ut elementer i oppskriften, men for at resultatet skal bli vellyket med "garanti" på at det fungerer, så anbefaler jeg denne metoden til punkt å prikke.

Metoden fungerer også helt fint på en E30 med M20. Lufteskruen er bare på termostahus isteden for radiator. Så vanskelige kan vi da ikke være.

Jo det kan vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjerne få til å lufte bilen ved og kutte ut elementer i oppskriften, men for at resultatet skal bli vellyket med "garanti" på at det fungerer, så anbefaler jeg denne metoden til punkt å prikke.

Er visst ett tema man ikke klarer å la være, uten og gjøre det vanskeligere for de med mindre erfaring. La oss si man er førstegangs lufter, også komemr det flere innspill på ditt å datt. Så blir det vanskelig å vurdere hva man skal gjøre.

Har trådstarter rett, har de andre noen poenger, ja, det blir vanskelig. Med mindre noen er dypt uenige eller kan bekrefte at dette er en metode som fungerer. Så hold kjeft, vennligst.

Denne tråden var ett forsøk på å gjøre det lettere for andre å lete i denne jungelen av fakta. Vennligst ikke ødelegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Sliter med at bilen min koker (m50b20)

Så fikk jeg se dette som en bruker hadde skrevet tidlgere.

"så skal disse luftes under trykk vist ikke så koker di"

Og jeg har nylig plana og trykktestet toppen, byttet pakninger og at virket helt fint inntil en dag etter ca 2-3 uker, da kokte den helt over. Så prøvde jeg å lufte med å ta opp lufteskruen til det kom rent vann og det virket litt men så kokte den igjen. Skjønner ikke hva det kan være, en hva mente han at den måtte luftes under trykk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
er ikke kjølevæsken på bmw'er vanlig blå?? eller den vanlige dui får kjøpt over alt?

Jeg har etterfylt på min e46 med blå veske fra biltema, ikke byd på noen problemer det....

Ihvertfall på e39, så skal det helst være rød pga at det er lettmetalls topp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Flott! Da fungerer tråden til sin hensikt! Det varmer : )

Forhåpentligvis kjøler det men ok :lol:

Jeg lufta etter metoden beskrivi her å den var helt knall... eller iallefall trodde jeg det.. lar bilen stå på tomgang i noen minutter så spretter nåla over på varmt og det begynner å lyse... bare kjøre litt, men irriterende.. lurer fælt på hva det kan være... brukte riktignok bare springvann i systemet nå jeg da... i og med at vi har hatt noe lekkasje problemer her.. så blir kostbart å blåse tomt systemet med kjølevæske annenhver dag...... :P nå er lekkasjen i orden og overopphetingsproblemet består... kommer null luft ut, selv i oppoverbakke.... snålt.. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...