Gå til innhold

Lufting av motor, radiator, bil, E36,E34,E46 osv.


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

neida.. bare en måte som er rett og den bruker man :lol: ... neida skal ikke være vanskelig. går nok helt fint på flaten også... skal gi meg så det ikke blir grining av dette... ikke meningen å fornerme noen.. spørsmålet er vel bare...er det sikrere å heve bil på front :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, forum er til for å diskutere å prate om ting. Dette tema også. Hva som er rett, det kommer ann på øyet som ser. Jeg har ikke hevet en bil osv. på lange tider. Og lufter flere biler enn hva du i utgangspunktet kanskje skulle tro. Og om det er en sikker metode til sprukken */ gåen topp jeg har gitt, så skulle jeg jaggu hatt mange på nakken..

BMW TIS henviser forøvrig ikke til noe ekstra lufteutstyr (Du har nevnt en slange. ) på de modellene jeg har spesifisert i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw bergen har en slange som blir skrudd ned på lufte hullet med ett feste i panser for å få sikker høyde på utlufting....sikkert bare oss bergensere :P ... men hva vet jeg. har bare vært mekanikker i 13 år nå.. enda mye som må læres.... prøv å lufte en vw transporter t2 uten å heve på front.. funker dårlig.. men seff her er motor bak og radiator forran så blir ikke helt det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett.. lufter du uten denne slangen så griser du motorrom med frost væske og må vaske etterpå... tror du merkeverksted tillater dette.. 1. ikke populært på ny bil. 2 vaskejobb på verksted gulv. 3 frost væske er ikke akkurat miljøvennlig... osv... skal se om jeg finner bilde av denne slangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har nå holdt på i flere timer. Fortsetter å komme luft ut. Dessuten er skruen ganske ødelagt, måtte bruke et flatjern på en skiftenøkkel. Lurer på hvorfor de har en plastskrue og hvorfor de ikke har automatisk avlufting som andre biler fikk på 90-tallet.

Noen som har noen råd? Rett før den blir lagt inn på verksted og jeg skrinlegger mine planer om å kjøpe e60. det blir kanskje ny lexus i stedenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilen jeg gjorde var å stå i litt nedoverbakke. Trodde det var plant, men fungerte fint når den sto i litt oppoverbakke. Tror at regeln med at den skal stå plant bare gjelder dersom man har garasjegulv som er i vater. Sto ute jeg. Jaja, får fortsette å spare til e60 da :-) Kanskje plastskrue for å ikke få for mye kraft i den slik at den ikke knekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nei, når du lufter vil jo suge inn mer kjølevæske, og du etterfyller helt til det stopper opp og fyller til den midterste streken (cold). Husk å kontroller/etterfyll dagen etter, da den vil lufte seg litt av seg selv også, å dermed går det mer væske inn i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måler sånn ca L jeg tømmer på opp mot det som er oppgitt at skal være på bilen for å være mer sikker på at jeg har fått ut luften.

jeg har heller ikke løftet bilen på fronten.

bare følg prosedyren til trådstarter.

regenr med at den i utgangspungtet kommer fra bmw (bare med egne ord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg sliter med at temp.måler går mot rødt på tomgang, kald luft kommer i kupe. Under kjøring går temp.måler rett opp å varme siger inn i kupe.. Det har vært byttet frostveske på bil å sliter nå med dette. Jeg har luftet å ballet i evigheter. Er m50 det er snakk om.. Jeg slet selv med en annen bil å da fikk jeg ut lufta ETTER å ha jekka opp bil i front(!!) men, ikke denne gang. Jeg har alltid lufta med bilen på tomgang å tror selv at det hjelper med 2500-3000rpm på motor under lufting.. da jeg har fått dette til før ved å gjøre dette. Ser at det er maange meninger om hvordan dette gjøres, jeg håper på svar fra folk som vet. ikke folk som tror de vet (som meg;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg sliter med at temp.måler går mot rødt på tomgang,"

tempraturmåleren kan være ødelagt/låst i "mellomstilling"..

hvordan er viskosekoblingen din, mye slark?

Nå må du ikke lede han ut på villveier.. om måleren viste feil, hadde det ikke blåst kald luft. Og om det ikke var motstand i viskosekoblingen hadde motor blitt varmere enn normalt på tomgang, ikke kaldere.

Jeg ville byttet termostat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viskekose er det hvertfall ikke. Jeg hadde håpet på bare luft.. men, ser at jeg må prøve termostat som maartn sier. Har vannpumpa liggende, men hoff.. Det er ikke ekspansjonstank i bilen.. ligger en slange nedover mot bakken(jalla tydeligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...