Gå til innhold

Lufting av motor, radiator, bil, E36,E34,E46 osv.


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

bruk Peak kjøleveske den er gul og kan blandast med alt..

grunnen til att blå ikke kan blandast med rød er vell nåkke med stoffe i væska slik att de blå tærer på alu toppar som brukar rød kjøleveske... slik eg trur de vertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

det kan klumpe seg og derfor blander man ikke =)

dette gikk smertefritt på min med denne måten =) men selvfølgelig måtte en slangeklemme ta kvelden på vei til jobb (ble plutselig kald luft inn i cupèen) så skifta denna, og nå var det plutselig værre å få lufta hehe, men det går seg vel til. får ta ei runde til =)

bmw e36 320 btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan klumpe seg og derfor blander man ikke =)

dette gikk smertefritt på min med denne måten =) men selvfølgelig måtte en slangeklemme ta kvelden på vei til jobb (ble plutselig kald luft inn i cupèen) så skifta denna, og nå var det plutselig værre å få lufta hehe, men det går seg vel til. får ta ei runde til =)

bmw e36 320 btw

Har du vært borti at det har klumpet seg.

Eller er det noe som vi bare har hørt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
det kan klumpe seg og derfor blander man ikke =)

dette gikk smertefritt på min med denne måten =) men selvfølgelig måtte en slangeklemme ta kvelden på vei til jobb (ble plutselig kald luft inn i cupèen) så skifta denna, og nå var det plutselig værre å få lufta hehe, men det går seg vel til. får ta ei runde til =)

bmw e36 320 btw

Har du vært borti at det har klumpet seg.

Eller er det noe som vi bare har hørt om?

Jeg har vært borti at det klumper seg! Se for deg "julegrøt" inni kjølekanalene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Fungerer denne guiden om varmeapparatet ikke er koblet til? Altså vannslangene inn på varmeapparat, da registeret tok kvelden :D

så lenge dei er koblet sammen so de sirkulerer alltså inn og ut av registere er i sammen ;)

Di to som kommer ut av torpedovegg er ikke koblet på noe :) Skal ikke ha vann inn der ettersom det er lekkasje inni der. Eller skal jeg koble sammen di to som kommer ut av torpedoveggen uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer denne guiden om varmeapparatet ikke er koblet til? Altså vannslangene inn på varmeapparat, da registeret tok kvelden :D

så lenge dei er koblet sammen so de sirkulerer alltså inn og ut av registere er i sammen ;)

Di to som kommer ut av torpedovegg er ikke koblet på noe :) Skal ikke ha vann inn der ettersom det er lekkasje inni der. Eller skal jeg koble sammen di to som kommer ut av torpedoveggen uansett?

dei to som går inn til torp veggen ska sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei folkens

Jeg fulgte guiden, men det blir fullt med kjøleveske i ekspasnsjons tanken før det i det hele tatt kommer veske opp ventilasjons skruen. Når jeg tok en kjøre tur, og bløde av litt på ventilasjoen når bilen var varm for og få ut luft kom det veske og ikke luft. Men når bilen er kald er det ikke noe veske i det røret som ventilasjons skrue er på. Men tanken holder et stabilt og fint nivå. Kan det være at det ligger store luftbobbler og hindre vesken for å komme opp der? Noe løsninger?

Så også denne videoen for info.. Men det som skjer her, fungerte ikke for meg.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil er det?

Når det er fult i ekspansjonstank, så går vannet motsatt vei av normalt, for å fylle opp. Husk å skru på varmeapparat på full varme og lav hastighet og ikke stopp selvom tanken er full, la det synke litt ned. Tviler på at et er en tilstopping osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Bmw e46 320D.

Jeg hadde satt varmen og vifte på slik dem skal. Jeg lurer på om jeg bare skal tømme systemet igjen og fylle opp på nytt. Har en følelse av at det kan være en stor luft propp som hindrer vannet og komme forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke tenke meg at du skal trenge å tømme alt ut:) Prøv å gi litt trykk inn i radiatoren (omså med egne lunger, ikke få kjølevann i deg:P Det funket i min situasjon. Prøv også å sett bilen i litt oppoverbakke, det har jeg også gode erfaringer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste punktene i kjølesystemet er lufteskruene. Oppoverbakke unødvendig. Hele poenget med guiden er og ta livet av alle de ekstreme måtene, for å gjøre noe så enkelt som lufting av kjølesystem på BMW.

Kallecow, du skal ikke behøve å tømme systemet. Blir enda større luftlomme da ;) Prøv å blås i ekspansjonstanken, som bmwmann er inne på. Når du har fylt på, slik at vannet står stille i ekspansjonstank, så kan man starte bilen, gi den to gode rapp på pedalen, SÅ skru den av. Ikke bli for ivrig. Gassingen må maks ta 30 sek. Nå er den fri for luft og bare å gasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...