Gå til innhold

BMW E30 325i Turbo Prosjekt ( SOLGT )

Anbefalte innlegg

Skrevet
Må legge til en gangske vesentlig ting her..

Med denne bensin reg du har fått fra oss er det jo en klokke på som viser trykket. Vis du ikke klarer å få mere enn litt over 2bar på tomgang så er det pumpa de, eller et sted som noe er tett.

For mere trykk skrur man inn denne umbrako skuren med mutter, for mindre skrur man ut.

Med orginal pumpe skal du fint klare å dra 6bar på tomgang uten problemer med en pumpe som er i orden. (Sier ikke du skal kjøre med et slikt trykk, men dette er en måte for å teste om den fungerer som den skal)

Med den walbro pumpa du viste her (som jeg selv bruker hver gang) Har jeg testa litt med denne har jeg klart å dra 8bar på tomgang med....

Du har helt klart et bensinproblem..

Og ved slike kutt ved 4500omd.. gir jeg motoren din ca 1 uke å leve dette tar stemplene dine med en gang. Er ikke å annbefalle å kjøre slik.

Blir Ekstrem varme gang på stemplene dine da det plutselig ikke er mere bensin igjen,... Håper dette hjelper deg

hadde bensinproblem ja .. fordi jeg kjørte med en ford mondeo pumpe .. men nå når jeg har skifta til bmw pumpa så høres bilen ut som en traktor .. går ikke som den skal i de hele tatt .. nå er bensintrykket på 3 på tomgang .. men noe er galt .. aner ikke hva .. :S

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hmm .. nå var jeg ute å skifta tilbake til minipumpa .. fortsatt samme problemet .. aner ikke hva som kan vere gale .. frykter at jeg har sprengt dysene ....

Skrevet

for jeg hadde IKKE dette problemet før jeg skifta pumpe .. da jikk bilen fint .. blir vell å skifte til orginal dysene i morgen å se hva som skjer .. ?

Skrevet

å f*** ;)

Høres kjedelig ut :P

Ja kan jo prøve å montere orginal dysene..

Viss det er de som er sprengt, merker du jo bedring med orginal dysene :D

Skrevet
å f*** ;)

ja, skal teste det i morgen .. skal skru ut alle tennpluggene å se om jeg ser noe på dei også ..

men jeg tror det er dysene .. eller en av dem .. vet ikke ..

Skrevet
å f*** ;)

ja, skal teste det i morgen .. skal skru ut alle tennpluggene å se om jeg ser noe på dei også ..

Eg hadde samme problemet når eg monterte større dyser, pluggene blei våte så gjekk ikkje på alle cylinderene før eg satte i første å kjørte eit stykke ;)

Skrevet
å f*** ;)

Eg hadde samme problemet når eg monterte større dyser, pluggene blei våte så gjekk ikkje på alle cylinderene før eg satte i første å kjørte eit stykke ;)

åh ? .. hmm .. kansje jeg skal prøve det da ? .. hehe ..

Skrevet

Er verdt å prøve iallefall, ellers så kan det jo vere plugg ledninger? Dei kan lett skli litt i hetta :)

Skrevet
Er verdt å prøve iallefall, ellers så kan det jo vere plugg ledninger? Dei kan lett skli litt i hetta :)

jepp :) .. har sjekka tennplugg ledningene .. :)

Skrevet
er da ikke 3 bar på tomgang!

bilen drar jo vakum, så klokka skal vise hva bilen drar i vakum min viser ca 2.6 på tomgang. ved atmosfæretrykk skal den vise 3 bar

ja stemmer d.. tenkte litt feil.. :wink:

Skrevet

Tviler sterkt på at det er åpningen på pluggen som gjør dette... Når man har mindre åpning blir det også mindre gnist.. Banker denne sammen vis man har problemer men tenning ved overtrykk/turbotrykk. Er lettere for pluggen å lage gnist da åpningen er mindre i stede for at den skal blåse ut..

Men tviler sterkt på at turboen lader såpass på tomgang at ginsten blåser ut :lol:

Skrevet
Tviler sterkt på at det er åpningen på pluggen som gjør dette... Når man har mindre åpning blir det også mindre gnist.. Banker denne sammen vis man har problemer men tenning ved overtrykk/turbotrykk. Er lettere for pluggen å lage gnist da åpningen er mindre i stede for at den skal blåse ut..

Men tviler sterkt på at turboen lader såpass på tomgang at ginsten blåser ut :lol:

Med på den der men kva meiner du om att pluggene kanskje kan druknes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...