Jump to content

Skade på bil, forsikring eller?

spruddel
 Share

Recommended Posts

Har fått en ganske stygg skade på panserer, det er en dyp ripe ned til grunningen også en liten bulk ned. Ripen er på ca. 10 cm vel, også er det blitt ripe på a-stolpen og b-stolpen. Kan ta bilde senere. Men lønner sånne skader seg å ta på forsikringen selv om det blir bonustap + egenandel eller er det lurere å ta det med en lakkerer? Vil at det skal gjøres ordentlig også, og hadde vært fint med et nytt panser så en del steinsprut forsvinner også :)

Det må du regne på hva som lønner seg. Men generelt skader på 20-30000 lønner det seg å betale selv isteden for å bruke forsikringen. Blir selfølgelig mye penger ut der og da, men du tjener på det i lengden.

Jeg ripet opp en mazda 6 forrige uke, bakfanger. 3 riper på 15cm vær. Skle på isen, men nok om det. For min del så lønte det seg ikke å ta det på forsikringen før summen på skaden passerte 10.800,-, demontering, montering, lakkering, lakkforsegling. Kom på 7.800,- Få taksert bilen din hos en lakkerer, og forhør deg med forsikringsselskapet. Jeg har ansvar forsikring, sparebank1, 60 prosent.