spruddel Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Har fått en ganske stygg skade på panserer, det er en dyp ripe ned til grunningen også en liten bulk ned. Ripen er på ca. 10 cm vel, også er det blitt ripe på a-stolpen og b-stolpen. Kan ta bilde senere. Men lønner sånne skader seg å ta på forsikringen selv om det blir bonustap + egenandel eller er det lurere å ta det med en lakkerer? Vil at det skal gjøres ordentlig også, og hadde vært fint med et nytt panser så en del steinsprut forsvinner også
CS Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Det må du regne på hva som lønner seg. Men generelt skader på 20-30000 lønner det seg å betale selv isteden for å bruke forsikringen. Blir selfølgelig mye penger ut der og da, men du tjener på det i lengden.
todleif Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Tar du det på kaskoen, må du betale på det i minimum 3 år. (bonusen går ned 30%) Og so kan du plusse på 1 år pr 10% du er under maks bonus
Fliid Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Jeg ripet opp en mazda 6 forrige uke, bakfanger. 3 riper på 15cm vær. Skle på isen, men nok om det. For min del så lønte det seg ikke å ta det på forsikringen før summen på skaden passerte 10.800,-, demontering, montering, lakkering, lakkforsegling. Kom på 7.800,- Få taksert bilen din hos en lakkerer, og forhør deg med forsikringsselskapet. Jeg har ansvar forsikring, sparebank1, 60 prosent.
hauken Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 denne skaden vil vell ikke overstige 10 tusen,så de kan vell aldri svare seg å bruke kasko.
Lars89 Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Bonustap og egenandel blir mye dyrere enn å betale skaden selv eller kjøpe nytt karvonpanser e.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå