owyj Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 En kompis sin '91 535i lekker kjølevæske. Jeg har funnet synderen, men aner ikke hva det er. Er en slags pumpe, men finner den ikke i ETK eller på gs sine sider når jeg søker på delenummeret. Finner heller ikke noe tilsvarende på sprengtegningene til gs. Følgende står på delen: Hella Made in Germany >PA66-GF25< 8 390 063 Noen som har svaret på hva det er for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWdrift Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 detta ser ut te å være den elektriske sirkulasjons pumpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2009 Du har sikkert helt rett BMWdrift, åpna den å det var noe magnet greie inni. Hullet som det lekker fra ser jo ut til skal være der. Virker ikke som det er knekt av noe. Sikkert ett seal/o-ring inni som hat tatt kvelden. Her er hullet jeg nevnte: Men merkelig jeg ikke finner noe på delenummeret verken på ETK og gs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 er det ikke bare en elektrisk ventil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Er sikkert sirkulasjonspumpa til varmeregisteret inni bilen... Bare rein jetting, men kan tenke meg at det er meningen at kjølevæsken skal komme ut det hullet der hvis lager/tettning ryker.. Er i vertfall sånn på vannpumpene på de fleste biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Delenummer 64118390090. Er sirkulasjonspumpa til varmeapparatet. Denne pumpa har magnetisk overføring mellom skovel og motor som er adskilt med en slags plastkopp. Det jeg har sett ryke på de er plastkoppen. Opplagringa til skovelen slites og skovelen blir liggende mot plastkoppen og slite hull i denne. Løsningen er ny pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Nummer 1. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /15470.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JayDawgKL Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 ta den opp å tett rundt "plastkoppen" med silikon. hvis alt annet er helt, og motoren er frisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
betben Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Det hjelper ikke å tette plastkoppen ,da det er skovlen som er gåen garantert,har selv en e34 535 har skiftet pumpen 2 ganger på et år.på begge var skovlen gåen.Skovlen er i ett stykke med magnet i midten og plasten råtner med tiden,slik at skovlen ikke roterer,dette skaper overtrykk og dermed lekasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JayDawgKL Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 hehe, ja, var den i min å men går å lime den.. hehe min er helt fin nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JayDawgKL Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 hmmm, har kjørt med pumpa utboblet får, gikk bra det, fikk bra varme også, bare mindre under 1500 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2009 tusen takk for all hjelp! spesielt til deg iittala som fant riktig delenr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå