Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er sikkert mange like tråder her fra før. men jeg prøver for det :D har gått skikkelig lei min egen 320 om dagen :( så håper noen bilder av noen andre kanskje kan gi meg motivasjonen tilbake. kanskje få noen tips også til hva jeg kan gjøre med min etterhvert :)

legger ut et par av min.

første gang jeg eide bilen.

nyestebmw-1.jpg

sånn ser den ut i dag

DSCF0333-1.jpg

DSCF0335.jpg

DSCF0334.jpg

så da er det bare for andre og slenge inn bilder av sin bil.

Skrevet

finner den ikke. skjønner ikke helt hva problemet er med en ny slik tråd? hvis en vil legge ut bilder så gjør en det. ikke lett å gjøre noe riktig på dette forumet desverre. mye klaging fra mange her uansett desverre :(

Skrevet
finner den ikke. skjønner ikke helt hva problemet er med en ny slik tråd? hvis en vil legge ut bilder så gjør en det. ikke lett å gjøre noe riktig på dette forumet desverre. mye klaging fra mange her uansett desverre :(

Problemet? Var du i det HELE tatt innom for ett år siden, da forumet var så tregt at det tok opp mot 1 min å få bekreftelse på at du hadde postet ett innlegg? Nei tenkte meg det..

Litt av grunnen til at det var nettopp det var fordi det var så helvettes mange tråder, og dette belastet serverne hele tiden.. Så nå om dagen prøver man så langt det lar seg gjøre, å prøve å søke opp informasjon i stedet for å lage 9 unødvendige tråder i tillegg til den ene som allerede er åpnet..

Vet du hvor mange bilder det ligger i den andre tråden? Vel, for noen uker siden lastet jeg ned stort sett alle bildene i den tråden.. I den tråden ligger det FIREHUNDREOGÅTTISEKS bilder fordelt på nesten nøyaktig 70mb..

ca 230 bilder, fordelt på 24mb er lastet opp via upload funksjonen i bimmers (telte fort over de bildene jeg har fra den tråden (har de i egen mappe), som har den "fine" taggen "bimmers.no" nederst på bilde)...

Vel, ett tegn i ASCII er vel 1 byte, og det vil si at du skriver 1024 tegn på en kilobyte, og dermed skriver du 1048576 (1024byte*1024) tegn på en megabyte.. Det vil si det samme som at dersom den tråden kun hadde inneholdt bilder linket til via andre tjeneste som photobucket o.l. hadde det spart serveren for 25 165 824 ASCII tegn... Altså over 25 millioner bokstaver i ASCII format..

Hvis jeg setter det i dette perspektivet, er det da lettere å se hvorfor det er "greit" å la være å lage bildetråder som allerede eksisterer..Dersom du har en god grunn til at de 486 bildene skal legges ut på nytt, så kan du jo poste den her, og da regner jeg med at det er ett bedre svar enn: "Jeg er lat og jeg finner den ikke, så jeg driter i hele forumet og lager en ny tråd så vi kan belaste forumet med nok en bildetråd, selv om det er en NØYAKTIG lik bildetråd her fra før"..

I såfall får Gunnar bare legge til en større batch-uploader funksjon for jeg har alle bildene her på maskinen..

No hard feeling altså, men med en slik kommentar som at "mye klaging fra mange her uansett", så må du kanskje regne med å bli fortalt nøyaktig HVORFOR det blir klaging?

Skrevet

Ja, eg e så enig! Skjønner ikke at jeg gidder å være her inne flere ganger om dagen faktisk! Er så mange vittigperer som ikke klarer å holde kjeft i to sekunder! En ny tråd koster ikke ei eneste krone! Så hva faen er da problemet?? "Bruk søkerfunksjonen" sier de surt og gretten....Eg får ALDRI til den søkefunksjonen! Ja, jeg er grønn på data!

For mange 18-åringer her som bare skal ha flest mulig innlegg, helst uten mål og mening!

Her min 328i, som forsåvidt trenger seg en ny M-fanger, hvis noen skulle ha en til salgs! :)

llb9x2ia1uxye0i8id3b.jpg

Skrevet

Ikke noe problem med å lage en ny tråd, men tenk så mye ryddigere det er den dagen du leter etter mange bilder av en E36 når du kan finne EN tråd med de aller fleste bildene i, i stedet for å måtte gå gjennom 14 tråder for å finne de samme bildene!?

Skrevet

jeg skjønner ikke problemet jeg men. de som har lyst legger ut bilder! er så utrolig mange tråder her som blir ødelagt av masse surr. trudde forumet var for alle jeg da. hva hvis jeg vil ha denne tråden da? tipper at ingen av de bilene som ligger her nå ligger i den andre. jeg vil se bilder av medlemenes biler, ikke hundre vis av bmwer fra andre land. men men er vel en moderator som kan stenge denne tråden hvis det skal være så stort problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...