donutz Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Den har gnist, nok spenning, reg-reim/kam går rundt som det skal, og den er etter innimellom og den får bensin. Starter ikke. Det er et hull i belgen mellom Lmm og innsuget. Flenga/hullet er på undersiden helt inntil luftmengde-måler'n. Der renner det bensin ut, når jeg prøver å starte. Trolig fordi innsuget blir fylt med bensin siden den ikke vil starte. EDIT: Bilen startet nesten på siste forsøk i dag med startgass og kondensfjerner. Grunnen til at den ikke startet helt, kan den være at bilen trekker for mye luft/falskluft pga hullet i belgen? Ps. Gir ikke noe gass når jeg prøver å starte. På forhånd, tusen takk for all hjelp! Mvh. Sommer
E36Cab1 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Først og fremst må du få deg ny belg. Du er sikker på at det er bensin som kommer ut der og ikke kj.væske?
donutz Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Skrevet Februar 15, 2009 Først og fremst må du få deg ny belg.Du er sikker på at det er bensin som kommer ut der og ikke kj.væske? Belg er det du kaller den luft-slangen? Ja, det er bensin. Det både synes og luktes, helt tydelig, ren bensin.
E36Cab1 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Innsugsbelgen ja,mellom lmm og spjeld. Snodigt... Ta av belgen,lys inni denne og inni innsuget(åpne gasspjeldet) og se hvordan det ser ut inni der. Mye fuktighet og slam? Kan prøve å kinne motor uten denne belgen på,ser du kansje lettere hvordan lekkasjen arter seg.
donutz Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 Innsugsbelgen ja,mellom lmm og spjeld.Snodigt... Ta av belgen,lys inni denne og inni innsuget(åpne gasspjeldet) og se hvordan det ser ut inni der. Mye fuktighet og slam? Kan prøve å kinne motor uten denne belgen på,ser du kansje lettere hvordan lekkasjen arter seg. Den starten nesten i dag, med startgass og kondensfjerner, etter jeg hadde prøvd å kinne tomt innsuget for bensin. (-hvor mye skal jeg egentlig kinne for å være sikker på at det er nok?) MEN, kan grunnen til at den ikke starter, være at den trekker for mye falsk luft grunnet hull i luftbelgen mellom Lmm og innsug?
Lars89 Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Bilen starter/sviver ikke hvis det er veldig stor rift/hull men høres ikke ut som det er det som er problemet her...
donutz Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 Bilen starter/sviver ikke hvis det er veldig stor rift/hull men høres ikke ut som det er det som er problemet her... Det kan jo være derfor den ikke fyrer nå, siden den var veldig etter nå, bare AKKURAT så den ikke starter?At den trekker falskluft/for mye luft? Er ganske stort den hullet/den flenga.
E36Cab1 Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Innsugsbelgen ja,mellom lmm og spjeld.Snodigt... Ta av belgen,lys inni denne og inni innsuget(åpne gasspjeldet) og se hvordan det ser ut inni der. Mye fuktighet og slam? Kan prøve å kinne motor uten denne belgen på,ser du kansje lettere hvordan lekkasjen arter seg. Den starten nesten i dag, med startgass og kondensfjerner, etter jeg hadde prøvd å kinne tomt innsuget for bensin. (-hvor mye skal jeg egentlig kinne for å være sikker på at det er nok?) MEN, kan grunnen til at den ikke starter, være at den trekker for mye falsk luft grunnet hull i luftbelgen mellom Lmm og innsug? Dysene dine står jo nederst i innsuget og sprøyter forstøva bensin inn der foran ventilene 2 ganger pr omdreining,men skal du klare å fylle ormebol-innsuget ditt med bensin må dysene dine lekke noe sinnsjukt !!! Har du sjekket det eg sa?
E36Cab1 Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Bilen starter/sviver ikke hvis det er veldig stor rift/hull men høres ikke ut som det er det som er problemet her... Det kan jo være derfor den ikke fyrer nå, siden den var veldig etter nå, bare AKKURAT så den ikke starter?At den trekker falskluft/for mye luft? Er ganske stort den hullet/den flenga. Som sagt tidligere,du må bytte den belgen din først og fremst.
donutz Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 Innsugsbelgen ja,mellom lmm og spjeld.Snodigt... Ta av belgen,lys inni denne og inni innsuget(åpne gasspjeldet) og se hvordan det ser ut inni der. Mye fuktighet og slam? Kan prøve å kinne motor uten denne belgen på,ser du kansje lettere hvordan lekkasjen arter seg. Den starten nesten i dag, med startgass og kondensfjerner, etter jeg hadde prøvd å kinne tomt innsuget for bensin. (-hvor mye skal jeg egentlig kinne for å være sikker på at det er nok?) MEN, kan grunnen til at den ikke starter, være at den trekker for mye falsk luft grunnet hull i luftbelgen mellom Lmm og innsug? Dysene dine står jo nederst i innsuget og sprøyter forstøva bensin inn der foran ventilene 2 ganger pr omdreining,men skal du klare å fylle ormebol-innsuget ditt med bensin må dysene dine lekke noe sinnsjukt !!! Har du sjekket det eg sa? Skulle sjekke det i dag men ble for mørkt og hadde ikke noe skikkelig lys, så prøvde bare med startgass og kondensfjerner. Hadde jeg bytta belg i tillegg, så tror jeg, ettersom hva det hørtes ut som, at den hadde fyra. Men skal sjekke det du sa, i morgen Men fortsatt rart det kommer bensin ned i belgen uansett.. Er ganske mye som renner ut der når jeg klemmer litt på den så flenga åpnes skikkelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå