Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har aldri vært smålig på sånne ting.. Mange som sitter på med meg fra hjemstedet mitt inn til Oslo f.eks, og tar aldri betalt, for skal jo samme vei, selvom det blir en liten omtur så har du jo selskap på veien?

Samme gjelder hvis jeg har fest-sjåfør på bilen min, som regel jeg som står for bensinregninga der også..

Skrevet

Det er bare koselig å ha passasjerer om man skal samme vei. Men det er noen ting som irriterer meg.

1. Folk som forventer at du kjører dem.

2. Folk som forventer at du kjører etter deres tidskjema (må stå og vente)

3. Folk som ikke gjengjelder tjenesten

Skrevet

Den støtter jeg NiklasJa :)

Angående de som forventer seg skjuss.. Er bare og "glemme" og plukke opp han/hun/dem engang eller to, eller være vanskelig og få tak i siden du vet hva det gjelder..

Så slipper du ta med dem noe mer ;)

Skrevet

Angående de som forventer seg skjuss.. Er bare og "glemme" og plukke opp han/hun/dem engang eller to, eller være vanskelig og få tak i siden du vet hva det gjelder..

stemmer, merkelig hvor mange "venner" man har når klokken er 03 natt til søndag- det er 40min venting på holdeplasser i byen og man kjører taxi.. :roll:

Skrevet

stemmer, merkelig hvor mange "venner" man har når klokken er 03 natt til søndag- det er 40min venting på holdeplasser i byen og man kjører taxi.. :roll:

Ja, da har du plutselig mangen venner.. Folk som du til vanlig aldri snakker ringer å spør om du kan kjøre dem..

Skrevet

Er klokken 03.00 en helg er det mange "venner" som ringer ja. Jeg pleier som regel å ta tlf. men det er visse folk som ikke klarer å ta et nei for et nei.

Jeg jobber nesten alltid 7 dagers uker og da er det ikke så populært å stå opp for å kjøre folk.

Blir så opgitt over kortselskapene da det etter min erfaring er så mange kort som plutselig slutter å virke i 2-3 tiden på en lørdag.

Da har jeg mange stakars venner som ikke kommer seg hjem.

Eller "kan du please please please komme å hente meg, jeg fryser ræva av meg og det er ikke en taxi og oppdrive" en slager.....

Sier man nei, er man plutselig en drittsekk fordi personen selv har klart å sette seg i en kinkig situasjon.

Jeg lukter BS lang vei og vet hvem som er mine venner og "venner"

Skrevet

En ting som har hent meg var at jeg skulle hente 2 venner av meg med en varebil. Plutselig kom det en som jeg kjenner men ikke snakker så mye om med. Hoppet inn i full varebil som ville ha med seg dama med. Ente opp at han ventet på taxi alikevel :P

Skrevet

kjører rundt for gøy og tar ikke betalt, fleste jeg kjenner gir meg penger hvis jeg drar ut for å hente dem uten at jeg spør om det og det fungerer fint.

Skrevet
Er klokken 03.00 en helg er det mange "venner" som ringer ja. Jeg pleier som regel å ta tlf. men det er visse folk som ikke klarer å ta et nei for et nei.

Jeg jobber nesten alltid 7 dagers uker og da er det ikke så populært å stå opp for å kjøre folk.

Blir så opgitt over kortselskapene da det etter min erfaring er så mange kort som plutselig slutter å virke i 2-3 tiden på en lørdag.

Da har jeg mange stakars venner som ikke kommer seg hjem.

Eller "kan du please please please komme å hente meg, jeg fryser ræva av meg og det er ikke en taxi og oppdrive" en slager.....

Sier man nei, er man plutselig en drittsekk fordi personen selv har klart å sette seg i en kinkig situasjon.

Jeg lukter BS lang vei og vet hvem som er mine venner og "venner"

Forsåvidt stemmer alt det du sier der. Og f.eks, "jeg hakke penger nett nå, men jeg får penger til uka" osv..

Men det å bli kalt drittsekk osv visst du ikke henter enkelte er jo en klassiker i seg selv, ekke noe til å bry seg om!

Og når jeg har sagt nei, har gjerne tatt kveld å ligger i senga klar for å sove å di begynner sånn "please please please, det er så sinnsykt kaldt å vente" osv.. så sier jeg bare, du som er sent ute å ikke fikset deg bil på forhånd" så er det bare til å legge på, ringer det opp igjen skrur jeg av tlf å legger meg med god samvittighet :)

Skrevet

Hehe, så sant så sant.

At folk sitter på når du skal samma veien er helt greit vedlagsfritt (om det ikke blir MYE ekstra brydderi). Men de som har forsøkt å utnytte det er ikke i min nære omgangskrets enda.

Det er utrolig mange som ikke tar lappen da de er 18, og de har heller ikke forståelse for hva det koster.

Men det verste av alt er venting. Er jeg snill å kjører så forventer jeg at folka er ute på 1-2 min MAKS. Over det blir jeg kraftig irritert.

Skrevet
Hehe, så sant så sant.

At folk sitter på når du skal samma veien er helt greit vedlagsfritt (om det ikke blir MYE ekstra brydderi). Men de som har forsøkt å utnytte det er ikke i min nære omgangskrets enda.

Det er utrolig mange som ikke tar lappen da de er 18, og de har heller ikke forståelse for hva det koster.

Men det verste av alt er venting. Er jeg snill å kjører så forventer jeg at folka er ute på 1-2 min MAKS. Over det blir jeg kraftig irritert.

Jeg og blir noe innih***** irritert over upresise folk.. Og jeg har ved flere tilfeller kjørt når det er passert 5 min etter hentetid.. Må jo se an grunn, er det kø i butikken så er det kø i butikken, men om det er fordi de sminker seg, skal se noe på tv eller annet "skal bare", da gidder jeg ikke vente.. Sånt provoserer meg.. Dersom du skal bli hentet ved ett tidspunkt, så betyr det at du skal være klar da..

Skrevet

Kjørte taxi for et par år siden og har aldri hatt så mange "venner" jeg..

Mista mange når jg slutta å kjøre, pussig :?

Skrevet

Stortsett bare når vi skal på fest eller noe at vi kjører eller blir kjørt, og da gjør vi det som regel slik at den som ikke kjører til hjelper å hente bilen dagen etter.

Når vi skal hjem om natten så har jeg kamerat som kjører minibuss stortsett hver helg (mot en slant) som det bare er å spørre fint, og hvis ikke så prøver jeg evt. folk som har sagt fra om at de kjører. Har jeg ikke det så blir det taxi. Driver ihvertfall ikke å plager folk med slikt midt på natten! Skulle det skje at jeg mangler kontanter eller noe så kommer jeg enten alltid innom med de en annen gang eller betaler dobbelt neste gang jeg blir hentet.

Pleier ikke å være sjåfør selv om natten fordi jeg ikke kan fordra fulle folk i bilen.

På turer og slikt ellers så har uansett de fleste jeg kjenner egen bil og kjører selv, men om dfet skulle være en som trenger å sitte på med noen så gidder jeg ikke akkurat å finne frem kalkulatoren, da har jeg heller en tjeneste til gode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...