Jump to content

Støtdempere

HerrFlick
 Share

Recommended Posts

hei! Mulig jeg spør dumt nå, men det er vel derfor man har et slikt forum :wink: Har akkurat skiftet dempere foran på bilen min. Men ser nå at den "gummiforingen" som sitter i leddet som beveger seg er løs, og den blanke demperdelen synes. Gjør dette noe, eller har ikke dette noe å si? At det kommer smuss og vann inn der mener jeg. Eller skal den bare være slik? Den henger bare løst, ikke festet verken oppe eller nede.

Og, dempere bak har jeg ikke skiftet nå, men jeg er temmelig sikker på at når jeg ser på de fra hve side, så er høyre side bak litt høyere enn venstre side bak, altså at det er mer luft mellom dekk og karosseri på høyre side kontra venstre. ikke mye, men litt Er dette beymringsverdig?

vel, nå skal de vel være en belg som holder "gummiforingen" på plass.. Byttet du dette når du byttet?

Ang bak så kan du jo sjekke om en fjær er knekt, eller om de er like. Kan hende en er knekt før og erstattet. Denne vil da være høyere enn en gammel fjær.

Jeg skal i gang med samme jobben. Var det knotete å bytte foran?

Er egentlig ganske lett å bytte dempere selv, men hva betalte du for på verkstedet?

- Mener det er no helt ræva det her om man ikke fikk byttet det der i samme slengen på et verksted. :S Er jo nesten en selvfølge å bytte den plastkappen og siden den lett blir ødelagt..

Er ikkeno problem å kjøre slik, men som Lars89 sier.. Det blir jo litt slitasje, støv og andre partikler kommer til.. Wow, 5000kr for originale dempere O_o brukte vel de gamle fjærene vil jeg tro?

Husker jeg byttet selv på en E46 320D, og det tok meg en halvtime å bytte alle + at det kostet rundt 3000kr for alle demperne..

Angående dempere bak, jeg kjøpte en bil en gang hvor eier hadde skiftet dempere og fjører, men hadde visst ikke skiftet den ene fjøren bak, så det var en gammel og en ny, begge var orginale og skulle være like høye, noe de helt klart ikke var. Så det er nok til å få ganske stor forskjell på høyden

Er ikkeno problem å kjøre slik, men som Lars89 sier.. Det blir jo litt slitasje, støv og andre partikler kommer til.. Wow, 5000kr for originale dempere O_o brukte vel de gamle fjærene vil jeg tro?

Husker jeg byttet selv på en E46 320D, og det tok meg en halvtime å bytte alle + at det kostet rundt 3000kr for alle demperne..

Bør man bytte fjærene også når man bytter dempere? Og bør jeg få tettet det til slik at det ikke kommer til partikler, eller er ikke dette noe hast?

Bør man bytte fjærene også når man bytter dempere? Og bør jeg få tettet det til slik at det ikke kommer til partikler, eller er ikke dette noe hast?

Må og må.. det er jo litt med lommeboka, men siden hele dritten må av ved bytte av fjærer på e39 er det like greit å ta det samtidig. Du får jo en litt stivere/"strammere" bil med en gang..