Mariuse34 Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Hei! Har en E34 520IA gått 173`km, med m50b20 motor. Den fusker og legger seg hele tiden på ca 1100 omdreininger. Kan det være luftmassemåler? Speedometeret har også sluttet å virke. Alt annet av instrumenter fungerer. Noen ideer? Marius
Mariuse34 Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 1100 på tomgang. Ruser opp og ned til den er varm og så ligger den jevnt på 1100
E36Cab1 Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Sjekk om tomgangsregulator fungerer som den skal,eventuelt rens denne. Kan også sjekke etter falskluft lekkasjer rundtom(startgass). Speedo henter vel signal fra diff,sjekk denne kretsen.
Mariuse34 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 Forsøkte å ta ut tomgangsregulatoren og rense den med forgasserrens. Fremdeles fusker den. i P og N så ruser den mellom 1900 og 2300 omdreininger. Den ligger stille i D og R, men ligger fremdeles på tomgang på ca 1200-1300 omdreininger. Kan tomgangsregulatoren være helt død for eks? NOen ideer?
///MoePower Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Speedometerproblemet kan ligge i kretskortet bakpå speedometerhuset. På E23'n min hadde jeg en gang samme problemet, da var det tæring på kretskortet som hadde ført til at 2 kretser var brutt. Derfor tok jeg 2 tynne små ledninger og loddet inn imellom punktene istedenfor, og siden den gang har speedometeret mitt fungert helt fint. Bare å bruke et multimeter og måle mellom punktene for å lete etter brudd. På mitt kretskort kunne man ikke se at det va brudd, men etter en runde med multimeter fant man jo fort ut at det ikke var kontakt likevel.
E36Cab1 Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Sjekka at sleiden(delen som beveger seg) går lett,og at den lukker seg helt når frakoblet(fjærspenn) ? Denne går på av/på spenning fra ECU så du kan også måle kontinuitet på + kontakt og veksling på - ledning(2 jordinger viss 3 ledninger). Sjekk som sagt også etter falskluft,gjerne rundt dette systemet.
Mariuse34 Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 Den er ren, men ingenting inni den som beveget seg. Kan det tyde på at den er fucked for good? Hvor får jeg eventuelt tak i en annen brukt en i Oslo området? Marius
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå