Kimmey89 Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Hei! Før jeg begynner skrive noe mer, så veit jeg ikke om det her er helt "lov" etter topic regla, men jeg prøver, skulle det vise seg å være gæli så setter jeg pris på at folk sier ifra, å at modda her sletter inlegget.. Kjøpte nettopp ett Toyota Supra Mk III Kaross uten motor å gir som jeg skal prøve etter beste evne å få istand.. Utgangspunkt: Toyota Supra Mk III Kaross, allt av deler for å få den komplett (uten motor og gir) Planen: Til å begynne med så må faenskapen vaskes. Så skal den pusses ned, alle kaross deler også, finne rust.. Sveise evt store områder me rust, sparkle små bulker å små hull. Lakkere den innvendig først... Interiøret skal inn.. å div karosseri deler som dører, bakluke, panser, skjermer etc. Her kommer da grunnen til at prosjektet havner her: i første omgang for å få bilen til å gå, så skal det en 3,5 liter fra 535/735 nedi.. bare for å få litt fortgang på sakene... PLANEN er at jeg skal få tak i en 3.6 liters M5 motor me gir som skal nedi, først å fremst trimme den uten pustehjelp hvis dette ikke blir for kostbart... hadde håpet på overkant av 400 hk uten turbo i andre omgang (hvis dette lar seg gjøre) Er igrunn bare pengene som begrenser dette prosjektet så jeg håper det er ferdig om ett års tid.. GRUNNEN TIL AT JEG VALGTE DENNE BILEN: Det begynte med at jeg skulle ha tak i en E28 eller E30 å bygge bil av.. men etter å nesten gitt opp, pluss att det er en del E30 gatebiler ute og går så fikk jeg tilbud av en kamerat om å kjøpe delebilen hans.. Fikk den utrolig billig, så jeg takket ja.. Har til dags dato ikke hørt om Supra med Bmw motor så TROR dette kan bli "one of a kind" det er det som er planen ihvertfall... Her er bilder fra DAG 1 Trenger litt retting i rumpa.. Hvis dere har noe dere skulle sagt, ris eller ros, så spar ikke på kruttet=) mvh Kim Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 arbeidslyst,kom å treng deg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 DAG 1 Stygg rust på v-side Begynt å pusse Stygg rust på h-side Må vaskes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Enda bra det var en "gammel" supra,siden disse er litt mer sjeldene. Synd du ikke fikk tak i en bmw å bygge av da,siden jeg ikke liker mixing av bilmerker. Ser ut til at du har litt å gå i gang med her nå da. Til hva/hvor skal bilen brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Erik ///M5 Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Du har nok og gjøre fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 Bilen blir i første omgang gatebil.. Har ikke råd til å prøve få skilt på den, selv om dette selvsagt hadde vært helt topp=) Her er det en del å gjøre så det er bare å sette igang.. Jeg hadde nok ikke gjort dette med en Supra MkIV (nye supra) nei.. Siden bestekameraten min har en supra med supra motor, ville jeg gjøre noe annerledes, så får vi se åssen det går=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 arbeidslyst,kom å treng deg på Hehe.. Absolutt! Hadde jeg ikke hatt allt av deler, så hadde det nok vært mer håpløst=) Men absolutt.. her trengs det arbeidslyst=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Det er godt å se at en har peiling på toytoy'er!! Beste motorvalget kimmey89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Greit prosjekt dette. Skulle det først vært supra, så er MKIII den jeg liker best blant supraene. I tillegg så hadde vel supraene rekkeseksere orginalt så å basere dette på en M5 rekkesekser er vel ikke det verste du kan finne på å gjøre. Tror det her kan bli bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 Det er godt å se at en har peiling på toytoy'er!!Beste motorvalget kimmey89 Hehe=) Ja jeg mener nå ihvertfall det=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 Greit prosjekt dette. Skulle det først vært supra, så er MKIII den jeg liker best blant supraene. I tillegg så hadde vel supraene rekkeseksere orginalt så å basere dette på en M5 rekkesekser er vel ikke det verste du kan finne på å gjøre. Tror det her kan bli bra. Jeg håper det=) Ja den kom i litt forskjellige, 2.0 GT, 2.5 Twin Turbo, 3.0 Turbo, og vanlig 3.0 uten turbo.. Alle me rekkesekser, så vidt jeg vet, så utgangspunktet er ikke så gæli=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Lykke til! Ser ut som noen timer i garasjen, men det er jo bare kos Syns det er gøy med "hybrider" jeg. En galning her i byen skal sette 2JZ-GTE i E30. Skal vist bli ferdig til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsiPan Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Kan jo bli rått dette.. blir vel litt modifikasjoner med tanke på motorfester osv, men får håpe du finner ei fornufti løsning Ser ut som du må henge i.. pøs på med bilder så det blir litt interessant å følge med her da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Lykke til! Ser ut som noen timer i garasjen, men det er jo bare kos Syns det er gøy med "hybrider" jeg. En galning her i byen skal sette 2JZ-GTE i E30. Skal vist bli ferdig til våren Såpass ja! Hehe.. er det ifra MkIV?? Det er kos me noen timer der ja:) Blir spennende å se! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Kan jo bli rått dette.. blir vel litt modifikasjoner med tanke på motorfester osv, men får håpe du finner ei fornufti løsning Ser ut som du må henge i.. pøs på med bilder så det blir litt interessant å følge med her da Det blir det, men skal prøve å få det til.. Allt går=) Skal holde dere oppdatert på hva som skjer=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå