Gå til innhold

Rense oljekretsløp ved neste oljeskift, fungerer dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tror den motorolja som jeg bruker, felleskjøpet(statoil) sin 5-40w helsyntetiske olje renser meget bra og er ikke redd for sotbelegg, det jeg bil bli kvitt er all slammet som ligger i toppen og bunnpanna på motoren, tenkte å få løsnet dette med motorrensen for så deretter skylle det ut med diesel!

Diesel brukes tildrivstof på diesel biler og ikke i oljesystemet på en fungerende motor. :)

Til den jobben du ønsker å gjøre bruker som sakt jeg: TUNAP 327 Innvendig Motorrens

•Tyntflytende, høyeffektiv rensekomponent, raffinert ut fra motoroljens egne

renseadditiver. Viskositetsklasse 0WX sørger for at avleiringene løser seg raskt opp, blir bundet og transportert til filteret.

•Kompatibel med samtlige syntetiske og mineraloljer, uavhengig av viskositetsklasse.

•Ved fjerning av gammel olje blir alt forstyrrende smuss og avleiringer effektivt fjernet til

den følgende påfylling av den nye oljen.

•Den ny oljen forblir ren.

•Til problemløsning ved lange oljeskift

•Ved misstanke om sot eller slam i oljesystemet.

Dette stoffet er laget for akuratt det problemet du beskriver, en annen fordel er jo at den nye olja holder seg ren lengre.

Link: http://www.tunap.no/index2.html

Ja, og hvem sier ikke at den innvendige motorrensen ineholder en blanding av diesel, parafin smøreoljer? :lol:

Forrige gang jeg brukte QMI motorrens lukte jeg på det, og fattern mente det var noe white spirit greier :P

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Foskjellen på å bruke et produkt utviklet for formålet, er at en seriøs produsent mest sansynlig vil gi en garanti på at produktet ikke skader motoren,

Fyller du diesel på motoren isteden for olje kan jeg garantere at styrken i smøre filmen ikke er god, selv om dieselen smørte mekaniske pumper og dyser i gamledager, og at mulighetene for en reklamasjon er umulig. :P

Skrevet

Nå er det ikke planen at motoren skal KJØRES på diesel, kun for å skylle ut slam som måtte ligge i bunnpanna, ingenting annet! Annen olje vil bli fylt på en stund etter at dieselen har blitt drenert, for så å kjøre litt med bilen(5-10mil) for så å tilsette den olja rensestoff 10min under tomgang før oljeskift! Etter dette blir filter og olje byttet igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...