Gå til innhold

Svidd?


MonsterE46
 Share

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

Jeg hadde bare ett spørsmål, det var at jeg får av og til en liten svilukt i bilen min, det skjer bare når jeg tar den på fult for å få vekk dogg.

Jeg begynte å lure og åpnet panseret og syntes det var litt svilukt der også, var ikke mye bare litt. Bilen blir ikke noe varmere enn normalt eller noe. Bare lurte på om dette e ett typisk problem eller om det kanskje er varmeanlegget mitt som sliter eller noe?

Bilen er en 318i E46 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lukter også svidd når bilen er orntlig varm... har enten en lekasje på eksosen, eller en lekasje på kjølesystemet under motoren.. på tanken på kjølevesken er ofte tom, og det lukter svidd kjøleveske...

kan også ryke littegranne.. prøv å fyll med kjøleveske når bilen er varm, kjør litt (kansje også litt hardt?) og se om det enten ryker og lukter mere svidd da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg har lagt merke til var at det var olje nede på i bunnen/skliplaten når jeg så oppi motorrommet. ka kan være årsaken til det tror du? Ellers så funker bilen helt fint. Merker ikke noe til at det forsvinner mye olje.. jeg kjekker oljen gjevnt og det ser helt fint ut.. står her egentlig bare som etter spørsmålstegne..hehe. Litt rart syntes for bilen min går helt normalt og fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg har lagt merke til var at det var olje nede på i bunnen/skliplaten når jeg så oppi motorrommet. ka kan være årsaken til det tror du? Ellers så funker bilen helt fint. Merker ikke noe til at det forsvinner mye olje.. jeg kjekker oljen gjevnt og det ser helt fint ut.. står her egentlig bare som etter spørsmålstegne..hehe. Litt rart syntes for bilen min går helt normalt og fungerer helt fint.

Tror du burde prøve å vaske vekk alt oljesøl og se om det kommer noe nytt. I såfall er nok dette grunnen til at det lukter litt svidd, og noe du bør få sjekket nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lukter også svidd når bilen er orntlig varm... har enten en lekasje på eksosen, eller en lekasje på kjølesystemet under motoren.. på tanken på kjølevesken er ofte tom, og det lukter svidd kjøleveske...

kan også ryke littegranne.. prøv å fyll med kjøleveske når bilen er varm, kjør litt (kansje også litt hardt?) og se om det enten ryker og lukter mere svidd da..

Og du kjører rundt med gåen toppakning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

fant du ut ka dette var ? har samme problemet..

 

Forrige svar var i 2009. Finnes masse tråder om dette temaet.

 

Kjent problem er toppdekselpakning (ikke toppakning) som er blitt morken og begynt å lekke. Hvilken bil har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...