Gå til innhold

Ebay UUC vinge, deler erfaringer med dere


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

Mange her inne som er interessert i denne vingen, så derfor tenkte jeg å skrive en tråd for å redegjøre for litt info om denne vingen..

Observert/erfart følgende:

* Vingen er definitivt ikke "one size fits all". Mange aventerer denne som både til 2dr og 4dr. Flere andre produsenter opererer med en vinge til sedan, og en til coupe, og etter erfaringer her inne å dømme er det ca 1 cm forskjell der coupe er 1 cm kortere enn sedan. På grunn av dette bestilte jeg hos en der det var spesifisert at vingen var til 4dr E36. De andre selgerne hadde en tekst om at den passet begge. Var i tvil for det er sannsynligvis samme produsent på disse, men håpte selger hadde litt peiling. Det hadde han ikke, for vingen er definitivt 1 cm for kort, og i en mailutveksling senere (under annet ebay brukernavn, han svarer ikke lengre på mitt) kommer det frem at vingen han har solgt meg faktisk er til både coupe og sedan likevel.. Lureri med andre ord.. Denne vingen er egentlig mer enn 1 cm for kort på sedan så ved første øyekast gikk ikke dette an å montere.

* Finishen er dårlig. På kantene er det ikke lagt carbon-look duk, så der er det faktisk bare helt blank polyester, og den er gråhvit noe som syns utrolig godt mot den sorte carbonen. Ser ut som om den er lakkert og du har dratt den etter gulvet og skrapet lakken ned til grunningen.. Men den er altså helt blank og skal være slik fra fabrikk. Uansett skal jeg lakke den så det spiller ingen rolle, men dersom noen kjøper denne for å ha den i carbon, glem det!

* Denne versjonen jeg har fått har ikke en pute av gummi på anleggsflaten mot bagasjelokket. Eter hva jeg har forstått har den originale uuc vingen det, og det hindrer gnisninger. Vingen er totalt ubrukelig dersom meningen er at "klemmene" den festes i er for at den skal være mulig å ta av igjen. Denne vingen kommer til å gnage skrapemerker i lokket ditt så denne kunne like godt droppet hele brakettfeste systemet og blitt skrudd rett i.. Tåpelig..

* Passformen er så som så.. Den gliper litt, ikke mye, oppover i fremkant.. Har ikke sett så nøye på det, men vingen flukter ganske bra med fasongen på bilen. Det får meg til å undre, hvis vingen er 1 cm for kort til sedan, hvordan ser den da ut til coupe? Skal få tatt bilder og se nærmere på dette i kveld..

Løsninger:

For å få mer å gå på, filet vi av en mm på braketten, lagde justeringshullene i brakettene større, filet hodet på skruen så det ble mindre, og freste ut og jevnet ut innsenkningen til brakettene i vingen.. Da fikk vi litt mer å gå på (ble mer justeringsmuligheter slik at vi endte opp med bredere fester). Det gikk fortsatt ikke enda vi hadde hentet kanskje 3mm på hver side. Sto fortsatt igjen 3mm på hver side. Da bøyde vi brakettene, som vanligvis er i '-, formasjon til en z formasjon og da fikk vi hentet ut de siste millimetrene selv om det ble trangt å skru til skruen.. Det gikk og vi fikk prøvemontert vingen i går kveld.. (Hadde lagt den fra meg i 14 dager til jeg fikk ting litt på avstand og til jeg fikk svar fra kinesern,)

Fremover kommer jeg til å frese ned anleggsflatene 3 mm på hver side slik at jeg får plass til en gummisåle som er litt mer skånom mot lakken. Skal også rette den litt slik at den ikke gliper så mye oppover. Derettr blir det å legge på ekstra polyester og glassfiber for å forme vingen så den blir perfekt før lakkering..

Bilder av vingen, skal prøve å huske å ta bilder av braketter o.l. i kveld:

0d0wezp6t0f7pwjalp3x.jpg

csvcpzfx083udx78726z.jpg

jxaoujfyefx3x05ad9um.jpg

Håper tråden virker avklarende for folk som sikler på denne vingen.. Totalt kom vel prisen på 3200kr med moms og frakt med "insurance" (forsikring)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er du gal.. Absolutt ingenting.. Men når brakettene kommer så de gjør, og det mangler over 1 cm på å få den nedpå, så er det jo ikke passform da vettu.. Da passer den bare IKKE.. Altså jeg mener, dersom du ikke engang kan sette på gjenstanden, uten å måtte modifisere festmateriellet så det ikke lenger er gjenkjennbart, da passer det bare ikke til den bilen :lol:

Men så det er sagt, jeg mener jeg har lest det er en gummisåle på denne, for i en diskusjon jeg leste ang. passformen på denne vinga, var det flere som hadde fjernet gummisålen på vingen for å få den mer nedpå mot luka.. Ellers ble det for stor glipe mellom vingen og karosseriet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Jeg har aldri hørt noe om det, men for min del gikk den jo relativt lett på, så jeg undersøkte heller det aldri spesielt nøye.

Men dette med at det mangler 1 cm... går ikke vingen din like langt ut til sidene som min gjorde? Når jeg tenker meg om, så lurer jeg på om jeg måtte sette min på, så "tvinge" på brakettene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...