Gå til innhold

Støtdempertopp bak e46


Gustavs320
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen hjelpe meg?

Har nylig kjøpt en 94 320i. Bilen er seket og har nye uorginale gassdempere. Tidliger eier skiftet dempere og dempertopper for 3 mnd. siden. Etter jeg har kjørt bilen i 1 mnd. løsner foringen i v. støtdempertopp bak, som resulterer i at demperen komme opp i bagasjerommet. Jeg skifter dempertoppen, og etter 2 dager skjer det samme. Høyre siden er helt i orden.

Er det noen som har vært borti dette problemet før?

Kan demperen være for lang i forhold til fjæren? Kan noe være feilmontert. Har jo ikke problemet på høyre side.

Takk for innspill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten villig til å sette 500kr på at du glemte den nederste skiva. Den som skal være under fjørbenstoppen. Skal sitte en skive over og en under, Hvis ikke de er der så kommer foringen igjennom feste....

Skive 6 og 10 på bildet der... :D

Klart det samme to ganger selv også :oops:

fvckfkpdpq3imfm3mfq5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten villig til å sette 500kr på at du glemte den nederste skiva. Den som skal være under fjørbenstoppen. Skal sitte en skive over og en under, Hvis ikke de er der så kommer foringen igjennom feste....

Skive 6 og 10 på bildet der... :D

Klart det samme to ganger selv også :oops:

fvckfkpdpq3imfm3mfq5.png

Takk for svaret.

Jeg er helt sikker på at jeg hadde på skive nr 6 og 10, men jeg kan jo ikke si sikkert at dette er de orginale som skal være der (kan jo ha vært byttet av tidliger eier). Men skive nr 5 og 7 kan jeg ikke huse å ha sett noe til. Tror jeg bare må demontere h. side for å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...