Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg er stort sett strålende fornøyd med min nye (2006) 1-serie.

MEN jeg må si jeg er skuffa over standardsetene. Kjørte før en Mini Cooper, og da fikk jeg aldri vondt i rygg eller rumpe. Men i BMW'en blir jeg skikkelig sliten i skinka etter bare en times tid..

Det er særlig manglende støtte under låret som er problemet, slik at jeg hele vekta havner på rumpa, og ikke fordeles over hele høyrebeinet.

Noen som er enige i at standardsetene er dårlige? Eller er det jeg som er kravstor? Lurer også på om et er noe smart jeg kan gjøre. Men antar at å sette inn sportsseter vil koste det hvite ut av øyet... Må jeg kjøpe en sånn harry taxi-massasjekule-greie, eller...?

Skrevet

Se etter brukte interiør i Tyskland eller Sverige. Det er ikke så alvorlig galt å bytte interiør. Standardsetene er helt greie, men både komfort (ikke til 1'er) og sportssetene er jo flere klasser over. Det er også mulig å få levert korsryggstøtte på setene og det er også behagelig.

Skrevet

Du har fått stillt inn setet ordentlig også? Det er jo ganske mange innstillingsmuligheter på BMW sine seter.

Skrevet

Har kjørt litt 1-serie og sitter igjen med akkurat samme tanker om originalsetene som deg Grenadier. Uansett hvor mye jeg prøvde å justere så fant jeg ikke helt den virkelig gode sittestillingen.

Skrevet

Kjøpte 1 serie men var ikke så dum å kjøpe standar seter. du skulle ha valgt sports seter i skinn. Fantastisk støtte på sidene og i rygg. har kjørt mange langturer. ikke noe vont i ryggen, Bare kvalm av galmans kjøring :lol:

9zlhxa9ephsb2knbsimr.jpg

pqr1otg3e996n4j3plm3.jpg

Skrevet

Kjøpte bilen brukt, så måtte bare ta setene som stod i bilen... Det blir nok å prøve å venne seg til setene, tror nok det koster mer enn det smaker å skifte.

Skrevet

dette er vel til dels en vanesak? men selvfølgelig, om det fortsetter at du forstatt blir "sliten" i rompa av å kjøre i kun 1 time, så ville hvertfall jeg bytta. Setene i min 89 mod e30 er helt supre synes jeg. satt der konstant i 5 timer i natt når jeg kjørte pirat:p Kanskje setet bare trengs å sittes inn på en måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...