Jørgen Lie Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 Da er vist tiden inne for gammlingen å handle bil snart. Jeg er da BMW-entusiast og har fått trappet tilstrekkelig nok fornuft inni hodet hans til å kanskje kjøpe BMW. Han driver å ser etter E46, da han faktisk likte min gammle. Han ser for seg å betale rundt 150.000 for den evt bilen. Er det noen mann bør se etter på facelift modellene, som evt henger igjen fra de første modellene? han har funnet en oppe i Narvik som han syntes var rimelig og pen å se til(i hans øyne en org bil) og med litt utstyr. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... ult#bilder er link til bilen. Det er jo gaaaanske langt å dra fra Nordmøre til Narvik, så hadde vært greit med noen innspill/ærfaringer fra noen som vet mer om disse. Takker for alle innlegg. Mvh Jørgen (for gammlingen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Februar 21, 2009 Share Skrevet Februar 21, 2009 Er sikkert en velholdt bil det der. Om det er noe som henger igjen fra tidligere modeller aner ikke jeg. Men rust på de vanlige stedene går vel igjen hos endel e46er... facelift eller ikke? Ser at bilen var gått like langt når jeg kjøpte min... kan jo si hva jeg har måtte byttet fra 82' til 96' Reimene foran, termostaten, vannpumpen (den var nok ikke gåen, men byttet den allikavel når jeg først var i gang) Sjekk at viften sviver reint... ellers er det bytte av viftemotsanden (koster ca 8-900kr?) Så er det bærearmsforingene... men de lever nok godt iallefall til ca 100' Stabstagene pleier å ta kvelden rundt 100-120' ca? Men dette er jo litt frem i tid, men greit å vite sånn ca hva som forventes at måtte byttes. Ellers kan du jo sjekke ut www.autopower.se --> begagnatguide --> e46 viss du ikke vet om den siden fra før. Står endel om generelle feil hos e46. Her har du iallefall litt tips. Vet ikke om det var slik informasjon du var ute etter.. eller om du visste dette fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2009 Er sikkert en velholdt bil det der. Om det er noe som henger igjen fra tidligere modeller aner ikke jeg. Men rust på de vanlige stedene går vel igjen hos endel e46er... facelift eller ikke? Ser at bilen var gått like langt når jeg kjøpte min... kan jo si hva jeg har måtte byttet fra 82' til 96' Reimene foran, termostaten, vannpumpen (den var nok ikke gåen, men byttet den allikavel når jeg først var i gang) Sjekk at viften sviver reint... ellers er det bytte av viftemotsanden (koster ca 8-900kr?) Så er det bærearmsforingene... men de lever nok godt iallefall til ca 100' Stabstagene pleier å ta kvelden rundt 100-120' ca? Men dette er jo litt frem i tid, men greit å vite sånn ca hva som forventes at måtte byttes. Ellers kan du jo sjekke ut www.autopower.se --> begagnatguide --> e46 viss du ikke vet om den siden fra før. Står endel om generelle feil hos e46. Her har du iallefall litt tips. Vet ikke om det var slik informasjon du var ute etter.. eller om du visste dette fra før. Ja, har vist om den sida der, men husket ikke hvor jeg fant den. Har heller ikke letet. De delene som du nevner her hadde jeg en mistanke om ja. alle fall stabstagene. men har en litt bedre pekepinn på hva mann skal se etter, evt må gjøre fremover da. Men tusen takk for info, skal formidle dette videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2009 løfter denne litt, da d kanskje finnes enda flere erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå