leholtet Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 http://www.qxl.no/kjope/bil-mc--bt/dele ... 8714/ln20/ Noen som har erfaring med dette her? Bare tull?
Charles Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Det chipper vel inntaksluft tempraturen etter som jeg forsto? Det vil si, kaldere luft inn i sylinderene kaldere luft utvider seg mer enn varm luft. Ergo, LITT kjappere bil. Hvis du har kjørt moped på vinteren og om sommeren så er det mange som føler at mopeden går fortere på vinteren. MEN dette er minimalt:P Hvis ikke jeg er helt på jordet??
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Det chipper vel inntaksluft tempraturen etter som jeg forsto?Det vil si, kaldere luft inn i sylinderene kaldere luft utvider seg mer enn varm luft. Ergo, LITT kjappere bil. Hvis du har kjørt moped på vinteren og om sommeren så er det mange som føler at mopeden går fortere på vinteren. MEN dette er minimalt:P Hvis ikke jeg er helt på jordet?? Kaldere luft utvider seg ikkje mer en varm luft,den har større densitet,alså mer antall luftmolekyler pr enhet enn varm luft og kan derfor blandes med mer bensinmolekyler som igjen gir en mer kraftig forbrenning pr enhet. Dette produktet er bare noe piss!! Er kun en motstand som forandrer verdiene til luft-tempsensor og motortempsensor slik at den skal få mer bensin,luftinntaket blir jo det samme som før You do the math...
axor Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 ja, jeg regna litt nå, men jeg får den fremdeles ikke til å ha minskning i bensinen, når du gir mer vil den da bruke mer, så åssen får de den til å bruke mindre? blir jo akkuratt som og si at 2+1=6
Haug530D Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Bare tull ja, men det jeg ikke skjønner er at han har over 4000 karakterer og 100% positive??
Ballder Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Det chipper vel inntaksluft tempraturen etter som jeg forsto?Det vil si, kaldere luft inn i sylinderene kaldere luft utvider seg mer enn varm luft. Har til gode og se noen produkter som klarer og chippe luften kaldere. Hadde plukket av intercooleren på bilen min tvert om det var mulig ja. Ergo, LITT kjappere bil. Hvis du har kjørt moped på vinteren og om sommeren så er det mange som føler at mopeden går fortere på vinteren. MEN dette er minimalt:P Hvis ikke jeg er helt på jordet?? Det med luft temp stemmer bra, så du er ikke heeelt på jordet. Liker forøvrig vilkårene i pengene tilbake garantien. BLIR DU IKKE FORNØYD KAN DU RETURNERE PRODUKTET OG FÅ TILBAKE PENGENE Gjelder innen 14 dager etter ditt kjøp. Modulen må fremstå som ny og ubrukt. Teoretisk sett litt vrient og bli missfornøyd over et produkt uten og teste det. Er man treig nok til og kjøpe det, så blir det feil og si at man ikke likte fargen eller? Eneste jeg kan se som mulig bensin sparende tiltak med denne, er at den muligens gjør at ecu leser en varmere verdi på innsugs luften, som igjen vil gi litt mindre bensin ved kaldstart. Bakdelen vil vel kunne bli en rufsete tomgang og muligens en deff katalysator på sikt. Bare dritt sett med mine øyne.
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Bare tull ja, men det jeg ikke skjønner er at han har over 4000 karakterer og 100% positive?? Kan være mangen som faller for dette "kuppet" og Placebo effekten som følger med produktet
Bonden Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Det er jo noe riktig i det som skrives ,ved å gi motoren kaldstart signal verdier på varm motor vil du få litt høyere effekt på NOEN motorer under spesielle kjøreforhold ,(ikke lavere forbruk ).Noe lignende har jeg prøvd selv for mange år siden ved å montere et potensometer på signal kabelen fra lambdasonde ,dette ble gjort på rullende landevei og jeg økte effekten med 3 hk ,men motoren korigerte signalet etter noen få minutter og effekten sank igjen.Dette som selges her er jo det samme som gjøres på en del tuning bokser ,manipulering av signal fra railtrykksensor på diesel biler ,men på tuningboksen er denne pakket fint inn.
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Det er jo noe riktig i det som skrives ,ved å gi motoren kaldstart signal verdier på varm motor vil du få litt høyere effekt på NOEN motorer under spesielle kjøreforhold ,(ikke lavere forbruk ).Noe lignende har jeg prøvd selv for mange år siden ved å montere et potensometer på signal kabelen fra lambdasonde ,dette ble gjort på rullende landevei og jeg økte effekten med 3 hk ,men motoren korigerte signalet etter noen få minutter og effekten sank igjen.Dette som selges her er jo det samme som gjøres på en del tuning bokser ,manipulering av signal fra railtrykksensor på diesel biler ,men på tuningboksen er denne pakket fint inn. Stemmer dette,motor med lambda vil jo prøve å få blandinga til 14,7:1(Lambdaverdi 1) på mest mulig av registeret. Dette for å få forbrenninga renest mulig. Men tester viser at en lambdaverdi på ca 0.9 på enkelte belastninger og turtall gir en liten effektøkning uten at det går ut over avgassverdiene i nevneverdig grad(Nox minker litt pga lavere temp.) Men han nevner ingenting om hvor mye denne manipulerer signalspenningen til ECU og dertil AFR. Vil anta denne ligger endel lavere enn 0.9 lambda... Som du sier,dette er jo det samme som piggyback systemer som en kobler inn mellom ledn.nett og ECU...er ingen stor fan av desse heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå