Eirik Viste Skrevet Februar 22, 2009 Share Skrevet Februar 22, 2009 Hei. Har noen kjennskap til om det ble levert M52B28 enkelvanos blokker med stålsylinderforinger? Mener at jeg har en slik blokk, men fikk ikke sjekket skikkelig. Andre steder står det skrevet at stålforingene først kom i M52B28TU dobbelvanos motoren fra 09.98. Har sett at de fleste M52B28 motorene har 286S1 inngravert på blokken under innsuget . Fins der andre betegnelser på 2,8 literen? Lurer på om M52B28 motoren fra 7 serien som har oljesumpen framme har en annen motorkode. Vet at M52B25 har betegnelsen 256S3 på de fleste. Og at M54 motoren der heter 256S5. Er i tvil om jeg skal sette i stand 2 2,8 liter blokker som jeg har til komplette motorer, eller lage 2,8 liter av M50 motoren. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 M52B kom aldri med stålsylindere, bare M52TU kom med stålsylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2009 Takk for svaret. Jeg kjøpte en overhalt topp fra en 528 motor som viste seg å være fra en dobbelvanos motor. Tror at han skrev fra 96 mod i annonsen. Kjøpte også motorblokken som hørte til motoren. Men fikk ikke toppakningen som fulgte med toppen til å passe på blokken. Derfor regnet jeg med at blokken var en vanlig M52b28, mens toppen var fra en TU motor. Har blokken liggende en annen plass enn toppen, og har ikke fått sjekket så nøye etterpå. Skal gi beskjed videre til mekanikeren som har lagret en del av delene mine. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå