Gå til innhold

2x E30 320i '86 prosjekter


TurboX
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Får vel presentere meg her jeg også da. Er en gutt på 19år som holder til i Trøndelag, har fullført treårig allmennfag og har nå et friår. Bilinteressen er stor, som dere sikkert skjønner - i og med at jeg på impuls kjøpte disse e30'ene til 1500kr/stykket. I tillegg til disse har jeg også en '91 Sierra IS turbo og en '79 Ford Capri, men det er en annen historie.

Starter med et bilde av den jeg har tenkt å fullføre først, den svarte, slik den var for rundt et år siden. Rett etter ble den avskiltet og ribbet da planen til han jeg kjøpte den av hadde tenkt den til bilcross, men den blir nå bygd opp igjen.

10-02-08_0350.jpg

Bilen mangler nå diff for å være kjørbar, den blir sikkert tatt fra den grønne om ingen her har en med brems til overs. (Bare gi en lyd!)

Sånn ser den ut nå:

04-02-09_1455.jpg

Ikke mye å skryte av. Fikk på den hjul og fikk den hjem. Begynte mer eller mindre med en gang med prosjektet, har nå fått i hus dørstokker og hjulbuer samt litt annet snacks som skal på etter hvert, samt at ei real pakke er på tur fra KOED. Hehe, flink til å bruke penger :wink:

Får slenge med noen bilder av den grønne også da, som forøvrig er i meget bra stand. Servicehefte til 180k, har gått 193 nå!

04-02-09_1457.jpg

04-02-09_1458.jpg

04-02-09_2101.jpg

Så er det vel på tide og ut å skru litt igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla! Godt å se at trøndere flere trøndere har hjerte for bmw, hvertfall e30. Ser ikke mange av de her i Steinkjer vertfall.. :)

Ser ut som et greit prosjekt, men kunne du ikke lagt ut litt mer om planer osv. Så må du pøse ut med bilder! :D

Edit: er førstebildet tatt på gråmyra? :P

Mvh.

Hehe, forholdsvis ny jeg da, men ble vel frelst da jeg prøvde :wink:

Første bildet er tatt på esso Støren :)

Ja morty, har rotet meg hit også. Hehe..

Ordentlig og ordentlig.. Synes E30 er helt kurrant jeg. Nyere modeller er uaktuelt for meg..

Ja, dumt de har stått ute. Men det er da håp =)

Har vært ute å tatt ned motor, girkasse og forstilling nå, samt vasket det som grovest. Det var da en sekser under all lorten..

Planer?

Tssh.. Pusse opp da :roll: Har en tendens til å balle på seg fort hos meg, så får vel prøve å holde meg på et relativt humant nivå.. :lol: Planen er å få den i noe som etter min mening er "grei" bruksstand, andre vil kanskje kalle det noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dagene ribba den svarte litt mer, motor er nå i deler, ser forholdsvis bra ut til å ha gått 287k etter min mening. :) Sitter nå og lurer på om jeg skal legge bile på siden for å ta det som er av rust under, bytte bremserør osv. Hva tror dere om det?

Forresten, noen som har motorfester til en 320 e30? Disse "armene" som sitter skrudd i blokka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt enig der. nyere biler er teit ja. men skulle hatt noe større enn denna lille e30'n :) hehe

Bare litt..? :wink:

HeinZ:

Takk for det.

Hadde en plan om å legge ut et lass med bilder i kveld, men bildene jeg har tatt var såpass dårlige så det får vente til i morgen. Da blir det vel å få bytta vannpumpa på ist'n og få slipt ren e30'n under å få på noe guffe. Ny dag, nye muligheter..

Ha fortsatt en fortreffelig aften dere andre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har jeg tilbringet "under" bilen, slipt av undestellsmasse og fått på et par strøk med grunnprimer. Blir vel å rive av bakstilling og bensintank samt bensinrør, bremserør og varme/støymatter i morgen å få tatt resten. Dog, manko på primer. Noe må sandblåses og noe må sveises, men det skal være fort gjort :)

De to skruene som går gjennom dørstokken, bruker de å være noe problem å få opp? Virker som de sitter ganske greit.. Lurer på å kappe dem?

Skulle også legge ut bilder, kommer senere i kveld :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

Har da bestilt en ny ladning deler hos koed, som inneholder bla. rådelager, stemelringer, pakningsett og en del annet småtteri... :) Bilen ligger på sida og er delvis slipt ned og grunnet. Skulle fått ned tank og bakstilling også, men det er de skruene som går gjennom dørstokkene da.. Noen som har et knep eller to for å få dem løs?

Er det lite interesse for denne tråden eller? Ganske meningsløst å lage tråd om ingen leser.. :-k:-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

Har da bestilt en ny ladning deler hos koed, som inneholder bla. rådelager, stemelringer, pakningsett og en del annet småtteri... :) Bilen ligger på sida og er delvis slipt ned og grunnet. Skulle fått ned tank og bakstilling også, men det er de skruene som går gjennom dørstokkene da.. Noen som har et knep eller to for å få dem løs?

Er det lite interesse for denne tråden eller? Ganske meningsløst å lage tråd om ingen leser.. :-k:-k

tenker du på de hovedboltene til traversen eller de små? de hovedboltene kan du bare slå oppover, hvis de ikke løsner så må du nok bytte travers foringer hvertfall, kappe og varme å styre litt for å løsne de foringene fra boltene.

bare å jobbe med dem;)

de små som sitter fra sia er vel bare å gi en omgang med rustløser og skru de ut, hvis de runder seg kan du prøve hammer og meisel fra sia av bolten, og i værste fall kappe de og ta ut restene etterpå.

blir bra prosjekt detta her=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da leser og følger med men tror du er langt mer dreven med biler en meg så lite å komme med på den siden, men gøy å følge med på en som vet hva han driver med, stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...