Gå til innhold

2x E30 320i '86 prosjekter


TurboX
 Share

Anbefalte innlegg

Stianvi:

Det er de små jeg snakker om ja. Om du ser på bildet i forrige post, ser du at de store er av :wink:

Har nå fått bilen stort sett rustfri fra torpedovegg og bakover til bensintank, skal prøve å ta frem sveiseapparatet og sveise i to biter i morgen, så er det snart klart til understellsmasse :) Greit å få montert litt rør og sånt så lenge man har det i ferskt minne hvordan det skal være :wink:

Er det noen som leser her som kan fortelle meg hvor typiske ruststeder på e30 er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulbuer, bakplate, rundt i motorrom, dørkplatene, rundt vinduer/antenner/dørhåndtak. Finner det også der man ikke trodde det kunne finnes:)

Er vel standardsteder for de fleste biler det der :) Da er det vel ikke stort å bekymre seg for. Girkassetunell er vel rimelig fritatt for rust på bmw også? I såfall sparer jeg meg for å slipe den ren, da det er en del arbeid. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og hå!

Lite nytt her, har i det siste vært litt opptatt med sierra'en. Litt pusling har det da blitt allikevel, kommer vel ei pakke fra koed igjen i morgen eller på lørdag.. :lol: Så skruing blir det.

Bare for moro skyld, så spør jeg hva disse kodene betyr. Står på venstre side av blokka.

BMW 12 78 849

17 J 85

Er det noen av disse som sier noe meningsfylt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg tar ut fordeleren? river og sliter i alle retninger, men sitter like godt..

Har også tatt ut to stempler og tilhørende råder, ser ganske bra ut faktisk. :D Blir nye ringer og rådelager, samt pakninger hele veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

På tide med en oppdatering her, kanskje? :P

Har begynnt med den grønne da det ser ut til å være vesentlig mindre arbeid. Har i kveld kappet og herjet litt i motorrom og omegn, så bilen snart får seg et strøk med lakk i hjerterommet :lol: Har også pellet i stykker motoren som skal i, da blokka skal lakkes i samme farge som bilen. Blir M50B25 i denne, funderer på strokerkit.. Skulle hatt en sprekkfri topp, da.

Bilder liker vi..

DSC00263.jpg

DSC00264.jpg

DSC00267.jpg

DSC00272.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Her har vi en med pågangmot som heldigvis bidrar til og redde fine klassikere :) Skal følge med her. Skal bli morro og se utviklingen. Stå på :)

Pågangsmotet har vel vært det største problemet i senere tid - rett og slett mangel på ork! :roll: Tar seg vel opp nå da to kompiser av meg også har gått til innjkjøp av E30- En med 316 stasj og en 316 som er ombygd til m50b25 (Også med sprukket topp..) og han andre en preface 325 med m20 turbo som kostes på bra - Og jeg finner meg ikke i å bli sist! :lol:

Begge er vel her inne på forumet å snoker, mulig noen av dem gir en lyd fra seg snart.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Her er det lenge siden det har skjedd noe sist, gitt. Har vært litt frem å tilbake andående motor, havner vel på m20 turbo da jeg over tid har fått samlet litt deler som dieselveiv, lastebilturbo, datasprut osv. Håper på fortgang her snart nå, så får vi se om økonomien strekker så langt att man blir ferdig til sommeren. Men for all del, jeg tar meg heller tid for å få det bra enn å stresse med å bli ferdig. Tenkte jeg skulle finne noen bilder her, men de har visst ikke havnet på dataen enda :P Har også handlet en e30 til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...