Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har en e30 med m20b20 som har 293k på telleren. Det som er problemet er at den går ujevnt på turtall, lurer på om det er tomgangsregulatoren?

Men så kommer det store spørsmålet, jeg lot det gå seg varm igår, så tok jeg av oljepåfyllingslokket på topplokket, så daua den ut. Mulig at det er dårlige stempelringer eller topp pakning? Legg merke til at i ekspensasjonstanken så ser det ut som det er svart kjølevæske. Da må det jo være topp pakingen som lekker mon tro?

Trenger all den info som jeg kan få! :D

Takker på forhånd

mvh.

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tok du av oljepåfyllingslokket mens bilen var driftsvarm og gikk på tomgang,og dermed stoppa motoren?

Gjør den dette kvar gang du gjer dette?

Var driftsvarm ja.

Har ikke prøvd noe særlig før, men når jeg gjorde det så daua den ut, men så tok jeg på lokket igjen, så var den grei. Stoppa motoren å starta igjen å gjentok den samme regla, og det samme skjedde.

Skrevet
det er normalt. pga den trekker falsk luft igjennom veivhus ventilasjonen når du tar av det lokket. så er helt normalt

Mulig det. Takk :)

Men ser jo ut som kjølevæska er svart. Skal prøve og skifte. Mistenker da topp pakning..

Skrevet

Sorry men håper eg kan bruke tråden din?

Etter eg monterte turbo på min m20 b25 dauer ikkje bilen ut når eg tar av påfyllings lokket? Er det normalt?

Skrevet
det er normalt. pga den trekker falsk luft igjennom veivhus ventilasjonen når du tar av det lokket. så er helt normalt

Er vel ikkje normalt viss motoren har PCV ventil og denne fungerer.

Skrevet
alle m20 og m30 motorer gjør dette, om den ikke stopper så begynner den å jage ille!

Motoren jager ille fra før av, trodde det var tomgangsregulatoren, men blir i tvil nå ja :roll: Ligger på rundt 1500omdr +/-...

Edit: Ops, leste temmelig feil der ja, men uansett. Den dauer ut ja.

Skrevet
Sorry men håper eg kan bruke tråden din?

Etter eg monterte turbo på min m20 b25 dauer ikkje bilen ut når eg tar av påfyllings lokket? Er det normalt?

Helt greit at du bruker tråden ja.

Skrevet

hvis den jager ifra før så er det noe jo noe gæli. og når du da åpner det lokket så dør den jo for da blir den bare ennå værre :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...