Gå til innhold

Baklys i speedometeret er svakt!

tigern1984
 Share

Anbefalte innlegg

I dag når jeg satte meg inn i bilen etter jobben og startet opp, så syns jeg det var merkelig svakt lys i speedometer/turteller. Jeg såg for meg at jeg hadde vært borti dimmeren for baklyset i dashbordet, men det var det ikke. De digitale enhetene i speedometeret og midtkonsollen varierer lys-styrken når jeg vrir på bryteren, men ikke speedometer/turteller. Det blafrer litt når jeg vrir på bryteren, men det forblir svakt!

Hva kan gjøre dette? Sikring, defekte pærer?

Noen som har tips?

Edit:

Ser at det også gjelder bryter for tåkelys, knappene rundt cd-spiller og klimapanel. De reagerer ikke på justering av lysstyrken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nødvendigvis og ta av rattet for og få ut speedometret og det. Men det hjelper veldig. Så anbefaler det. Men det sitter to skruer i overkant av speedometeret. Skru ut disse og vip hele panelet mot deg, bak der er det 4 kabler festet. ta av de og ta ut hele opplegget. så er det to slike saker du må skru på. Da får du splittet. Det sitter 3 store pærer som luser turteller/klokke, speedometer, varme på motor og bensin måler. Resten er det små pærer på. Dra til bmw verkstedet så får du alle pærene bak der for 150,- eller noe slikt. vi snakker rudnt 15 pærer totalt sett.

Når det komemr til pærer i lysbrytere og slike ting, så er de loddet og en vesentlig mer omfattende jobb og fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så snodig er at det er lys i panelene og bryterene, så pærene funker jo...er ikke helt dødt, men de er "låst" på lav styrke om jeg kan si det på den måten. Går ikke an å dimme opp på en måte...

Har plukket på sikringer, men når de blir tatt ut, forsvinner lyset fullstendig, så er nok ikke sikringer som er gåen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke byttet pærer. Syns det er merkelig å bytte pærer i speedometeret, tåkelysbryteren, knappene til aircon, og radioen når det er lys der. Selv om det lyser svakt, er det lys i pærene.

En pære som er gåen lyser vel ikke. Med mindre det er noe annet som gjelder på biler da.

Kan det være dimmeren som er gåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...Dette problemet kom plutselig i andre rekke. Har en gammel kjenning som jobber for Jæger som skal se på det for meg i neste uke, men først må jeg få bilen kjørbar.

Nye fjærer og endeledd. Staz! Plutselig var den ene fjæren knukket. Så da senker jeg den 30 mm forran. Dels fordi jeg har lyst, og dels fordi senkefjærerene koster nesten en tusenlapp mindre enn vanlige hos GS! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...