Gå til innhold

Blinklys E30 M3


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

kan vel ta en telefon, men er vel mulighet for å bare høre om pris ved alternativ metode. Om det skulle slå feil ut kan man vel bare la vær?

Mener etter jeg allerede har betalt vanlig engansavgift.

EDIT: Var å leste litt på toll.no, så at valg av beregnings metode var bindende :S satt å lekte litt med kalkisen for alternativ, men trenger litt info:

Nypris E30 M3 i Norge? Noen ide? skreiv 400k jeg, rein tipping.

og co2g/km med 150 blei avgifta 35k vs 45k ved vanlig avgift.

Men med 250 co2g/km blei det 60k. Hva skal dem ligge på? Noen som aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får ikke brukt CO2 som beregningsalternativ på biler eldre enn 2000 modell. Du må bruke vekt/effekt/slagvolum.

Er bare å ringe tollen og forhøre seg om hvilke tall du kan bruke i kalkulatoren. Det er ikke bindende! :D

Men det er som du sier ja, at dersom du velger alternativ metode er det ikke noe vei tilbake om det blir billigere eller dyrere. Latterlig opplegg spør du meg, men den alternative metoden kom visst etter en rettssak hvor EU mente at den norske avgiften var i strid med EØS regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Da er bilen registrert! Var på tollen, biltilsynet, tollen, biltilsynet også tollen igjen også var det gjort. :D Tok bare en dag og uendelig mye venting, men gikk bra til slutt. På teknisk kontroll ble ikke sideblinklys nevnt! Eneste som ble kontrollert var vekten. Spurte teknikkeren om kontrollen og han mente det egentlig ikke er en teknisk kontroll, men mer en sjekk også en registrering i databasen. Ved biler som er i dårlig forfatning henvises man til EU kontroll etterpå. Så til alle som lurer på om man trenger sideblinklys: Ja, i teorien, men på den tekniske kontrollen ved import er det ikke noe tema. Mulig dette varierer fra stasjon til stasjon, men på Kongsvinger var de greie. Dessuten er det meget lønnsomt å søke om alternativ metode for engangsavgift (på tollen innen 15 virkedager etter at den vanlige engangsavgiften er betalt) til biler som begynner å komme litt opp i årene (som min kjære 1991 E30)! Reduserer engangsavgiften kraftig.

Var veldig tema for meg på skien trafikkstasjon. Jeg hadde faktisk handla inn E merkede speil med blinkers, kobla dem opp, og alt funka. Men nei. Det var 20 cm for langt bak i forhold til 1/3 bilens lengde regelen :/ Så er nok veldig forskjellig på hvem man møter der :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...