Gå til innhold

Bytte av kam, ventilløftere etc på M40B18?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har hørt at BMW`s M40B18-motor har en feilkonstruert topp som gjør at kompresjonen er dobbelt så høy som vanlig, dermed må kammen og ventilløfterne byttes hver 40.000`ende kilometer (pga økt slitasje)

Da jeg kjøpte bilen hadde bilen gått 158.000, og nå har den tippet 172.000, kam og ventilløftere ble byttet året før jeg kjøpte den, og jeg frykter at det snart er på tide å bytte disse.

Dette er ikke noe jeg vil gjøre selv, men vil gjøre det på et verksted, noen som har peiling på pris? Så at et kit på Gsbildeler lå på ca 5-6000kr.

Takker for svar! :)

Skrevet

Kompresjonen er ikke dobbelt så høy, det er derimot trykket på kammen. Dette er ikke noe som strengt tatt må byttes, men vil tikke endel når det blir slitt. Har du lite/ingen tikking har du ingenting å frykte.

Kamreima, eller registerreima derimot bør skiftes hver 40 000 km, gjerne enda oftere. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...