Martin-D Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Hei, har hørt at BMW`s M40B18-motor har en feilkonstruert topp som gjør at kompresjonen er dobbelt så høy som vanlig, dermed må kammen og ventilløfterne byttes hver 40.000`ende kilometer (pga økt slitasje) Da jeg kjøpte bilen hadde bilen gått 158.000, og nå har den tippet 172.000, kam og ventilløftere ble byttet året før jeg kjøpte den, og jeg frykter at det snart er på tide å bytte disse. Dette er ikke noe jeg vil gjøre selv, men vil gjøre det på et verksted, noen som har peiling på pris? Så at et kit på Gsbildeler lå på ca 5-6000kr. Takker for svar!
Lars89 Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Kompresjonen er ikke dobbelt så høy, det er derimot trykket på kammen. Dette er ikke noe som strengt tatt må byttes, men vil tikke endel når det blir slitt. Har du lite/ingen tikking har du ingenting å frykte. Kamreima, eller registerreima derimot bør skiftes hver 40 000 km, gjerne enda oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå