Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
kommer det noe info angående når dette skal ta sted?

Ikke noe tidskjema ferdig enda , men datoen er som sagt 18 April , stedet rudskogen og treningen vil som over nevnt foregå i pausene på corsaløpene...regner med at selve tidsmålingen foregår mot slutten av dagen !

Skrevet

Ser at dere har lagt ut vekt ytelser osv på forumet der, hadde ikke en 3-serie da heller passet bedre enn en 5-serie?

Vektene på rundt 1400kg er jo mer 3-serie enn 5 serie, vet ikke hva en 5-serie 535 veier jeg men den er vel noen hundre kilo over dette?

Skrevet
Ser at dere har lagt ut vekt ytelser osv på forumet der, hadde ikke en 3-serie da heller passet bedre enn en 5-serie?

Vektene på rundt 1400kg er jo mer 3-serie enn 5 serie, vet ikke hva en 5-serie 535 veier jeg men den er vel noen hundre kilo over dette?

Jeg synes 535 var mer riktig størrelsesmessig , og selv om den veier ca 1600 kg er forholdet mellom vekt/kg ganske likt de andre bilene som skal

delta grunnet høyest effekt i gjengen !

Skrevet

Gleder meg utrolig til dette. Skal opp å titte i allefall :) Men før har det jo vært slik at de som vil kan ta ut bilen sin på bane i pausene?

Jeg også tror at BMW kan ha gode sjanser her, men at det vil bli jevnt mellom BMW og Alfa :)

Skrevet
bgurde det ikke være slik at det er samme sjaføren som kjører alle bilene?? slik at det ikke blir noe dårlig/god sjafør utslag på resultatet?

såfremt de ikke skal kjøre mot hverandre samtidlig da :P

Jeg også synes at dette hadde vært det mest riktige. Men en Mercedes 300e har vel ikke noe å stille opp med mot en E34 535?

Veit ikke hva E34 535 skal gjøre 0-100 på jeg, men tror en mercedes w124 300e skal gjøre 0-100 på ca 8.6 sek. Er ikke 535 raskere enn dette da? Mercedesen er det vel 180-190 hk i, mens E34 535 er det vel 211 eller noe slikt?

MB W124 300E 12v fram til 1989 har 188hk og gjør 0-100 på 7,9 sek med manuell og 8,3 med automat. 300E kom også som 24v i 1989 og den har 220hk og gjør 0-100 på 7,8 med automat. BMW E34 535 har 211hk og gjør 0-100 på 9,1sek med automat og 7,7 med manuell.

Tror uansett E34 er bedre i svinger :wink:

Skrevet
Jeg tror uansett det ville blitt for lett med en e36 325 f.eks :)

Selvfølgelig vinner 5ern :D

Enig :D Tror dette skal bli en grei duell for BMWs del :) Selv kjørte jeg mot en alfa 165 eller hva den heter med V6 på rudskogen i sommer. Da kjørte jeg sommerbilen min, BMW e36 320i cab, og jeg må jo være ærlig å si, at selvom bilen min er stiv(60/30 senk) med gode dekk osv, så hadde jeg faktisk ikke sjans mot alfaen i svingene osv. Veit ikke hva en slik bil veier jeg, men min veier 1380 kg uten sjåfør, og da var vi 2 stk i bilen, altså 180 kg ekstra. Men den Alfaen lå godt på veien. Men på langstrekket osv, så var det ikke slik at jeg ble "parkert" liksom. Den gikk jo en del bedre enn min, men er jo ikke så rart med en 320 cab :P

Så jeg tror at en BMW E34 535 har veldig gode sjanser her om alle bilene er i tilsvarende original stand :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...