Gå til innhold

1998 E39 BMW 540IA


espen lysholm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en kollega litt opp i årene (55 år) som skal selge sin 540IA sedan. Bilen har vel akkurat rundet 200.000 km, men er pent holdt og i meget god stand. Blank og fin i lakken og såvidt jeg husker hel og pen innvendig.

Påkostet over 50.000 kr sommeren 2008 pga oljelekkasje på V8'eren hos Strandveien Auto (aut BMW forhandler). I tillegg har den fulgt servicer m.m.

Bilen er sort med sort skinn (ikke sportsskinn), multifunksjons sportsratt, navi, soltak, steptronic m.m.

Bilen er ikke annonsert enda da han lurer litt på hva den er verdt. Hva mener ekspertene?

Er det forresten noen som er ute etter en litt sjelden E39 så rop ut så kan jeg evt sette dere i kontakt med min kollega. Bilen står i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er meget pen og velholdt og er pen i intereør og ikke bærer preg av kilometerstand og slitasje, så ville nok jeg lagt denne ut til kanskje 160-170 tusen? Det spørs egentlig hvor pen bilen er synes jeg. Om den er strøken, har fulgt alle servicer, ikke bærer preg av kilometerstand innvendig eller utvendig, har det meste av utstyr osv osv, så kanskje den er verdt nærmere 200 tusen. Synes det er vanskelig å i og med at det ikke ligger noen bilder av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte på en 540i sedan 1998 for noen uker siden. Den hadde gått 132.000 km og hadde det meste av utstyr, og denne skulle han ha 190.000 for, så tenkte bare i og med at denne hadde gått en del mer at den kanskje kunne være verdt et sted mellom 160 og 170, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar.

Om bilen er strøken eller ikke synes jeg er vanskelig å si i og med at det kommer an på hva man legger i det. Jeg legger nesten "som ny" i strøken. Andre vesentlig mindre.

Det jeg kan si er at bilen ikke bærer preg av km stand og er meget blank og fin i lakken. Interiørmessig er den også pen. Jeg vet det er fulgt alle servicer på bilen og at bilen vaskes ukentlig. Jeg kan nok driste meg til å si at den er meget pen for alderen.

Jeg tror han har sett for seg en 150-160.000 for bilen, men er ikke helt sikker. Det kan virke som om det er en meget god pris når jeg sammenligner med hva som ligger ute pt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150-160 tusen er en god pris for denne bilen. Jeg personlig hadde prøvd å legge den ut for kanskje 170.000 i allefall. Hadde muligens prøvd meg på 180.000 også, men er vanskelig å si hvordan stand den er i, men slik som du beskriver den så høres den veldig pen ut. Strøken for meg også er at bilen nesten ser ny ut. Er den strøken så skal det ikke være bulker, riper, slitasje utvendig eller innvendig. Men om den med andre ord er meget pen for alderen og er kjørt pent og ikke herjet med, så ville jeg lagt den ut for 180.000 og sett om jeg fikk noe respons på det eller da gått ned til 160-170 om det ikke var noe respons på 180.

Har som sagt tittet litt på e39 540 sedan selv, men har bestemt meg for å beholde bilen min i et par år til i allefall, så det var litt synd at denne skulle selges nå, for den hørtes pen og ryddig ut :)

Er i allefall en sjelden bil, noe som gjør den populær, spesiell og interessant :)

Du får ønske han lykke til med salget av en kjempefin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har et ligget et par stv'er ute til 140 som ikke har blitt solgt.. Så jeg tviler på at man får mer for en sedan. Men de var riktignok varebilder, men det var snart gratis å sette inn setene. Jeg tror et sted mellom 130-150.ooo er tiktig pris for denne. Her inne er det litt mange som tror bilene er verdt alt for mye, og veldig mange som sier de ville betalt det ene og det andre uten at de kjøper noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med tanke på at jeg fikk flere bud på rundt 130.000 på min bil som er en BMW 320i cabriolet med kilometerstand på 133.000 synes jeg ikke at 160-170 er så dårlig priset for en pen 540 sedan. Bilen min er en entusiastbil i og med at den aldri er vinterkjørt osv, men vil påstå at en 540 er mer verdt allikevel selvom den har gått lenger og er kjørt på vinterstid osv. Og Pappa har en 1999 mod Audi A6 2.4 liters V6 med quattro(4-hjulstrekk), og disse ligger på rundt 140-160 tusen, og da synes jeg at en BMW 540 er en mer interessant bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har et ligget et par stv'er ute til 140 som ikke har blitt solgt.. Så jeg tviler på at man får mer for en sedan. Men de var riktignok varebilder, men det var snart gratis å sette inn setene. Jeg tror et sted mellom 130-150.ooo er tiktig pris for denne. Her inne er det litt mange som tror bilene er verdt alt for mye, og veldig mange som sier de ville betalt det ene og det andre uten at de kjøper noe som helst!

Jeg tittet også en del på 540i varebil, men det ble jo slettes ikke så rimelig.. Jeg fant vel kun 1 bil som var gratis å sette inn bakseter i 2009, resten var importert i 2011 og avgiftene var derfor hhv. 89- og 59.000kr avhengig av når man velger å sette inn bakseter. Varebilene lå i en prisklasse 140-180.000kr.. Den til 180.000kr var det gratis å sette inn seter i.. Kan ikke i min villeste fantasi tro at disse bilene har tapt seg 100.000kr i verdi siden jeg tittet på de i November/Desember.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, takk for kjappe svar.

Jeg tror nok at "rett pris" er opp mot 180.000 for denne bilen. Det er trossalt muligens en av veldig få 540'er til salg som er kjørt av en veldig voksen person. Det bør bety mye når man skal kjøpe 540. I tillegg er det gjort det som uansett må gjøres motormessig i forhold til oljelekkasje som er problemområder på disse bilene.

Takker for mange svar og som sagt er det bare å gi beskjed om det er noen interessenter.

Jeg skal prøve å få tak i mer konkret informasjon om bilen, samt noen pene bilder å hvile øynene på.

I'll be back.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...