Simpel Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Står og bytter olje på diffen. Har hatt på Fuchs 75W90 olje, men grunnet fittehelvetedrittjævlahelveteshore-Biltema oljesugerpatent har jeg sølt så mye at jeg er tom for olje. Mangler vilt gjettet en halv liter. Har noe ATF olje stående, går det an å hive dette på diffen? Er selvfølgelig en nødløsning som ikke skal stå på lenge, men vil det ødelegge noe? Takker for alle svar, spesielt raske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricko Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 diffsperre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Kommer vel litt ann på materiale i diffen tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2009 Diffsperre? Hm, hjulet snurrer andre veien på andre siden hvis jeg snurrer på ene hjulet. Er det da diffsperre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Hvis det snurrer motsatt vei er det vell ikke diffsperre nei.. Ville fortsatt hatt på skikkelig olje. ikke noe krimskrams som jeg har hatt stående i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2009 Ikke noe alternativ. Står milevis fra nærmeste oljehandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Man skal vel ha på gl5 tror jeg, stemmer ikke det? Har i allefall det på volvoen min. Men tror det er normalt at hjulet snurrer motsatt vei selv om man har diffbrems, vil kansje ikke ha noe utslag på lamellen ved så svake krefter i sving... Er den sveiset derimot, blir det noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Om du har atf olje så kan vel kansje det funke som nødløsning, men er nok ikke helt risikofritt. ville lånt en annen bil og kjørt etter skikkelig olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2009 Hm, det ble et par desiliter ATF olje. Får satse på at det holder litt hvertfall. Litt skummelt, menmen. Tror det var en eksklusiv olje som var på fra før, med metallicfinish... iiiik.... kanskje på tide å se etter ny diff i alle fall. Takk for innspill hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Metallic ja, se det. hehe... Kjør pent da, og kan vel sikkert ta en liten pause om det er langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Har hatt tre stk E30 og alle med diffsperre, der gikk hjulet samme vei på alle tre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Skal gå samme veien på diffbrems ja Ellers er det jo dårlig ide å blande oljer, men hvis du skal bytte uansett så funker det vel en stund til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Ok, og da er det ikke mulig å holde igjen det ene hjulet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Jo, det kan du holde igjen når lamellsperra begynner å slure. Begge hjula går likt om bilen henger i lufta. Så slapp diffbrems er det da ikke på BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Hehe, nei får da ikke håpe det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå