Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo det håller. Det kan vara bra att köra med ett turbochip eller på annat sätt backa tändningen bara. Så att du blir av med spikningar osv och att det tål laddtryck.

Mvh

Adde

Skrevet

tåler såpass ja. :) Tenkte jeg skulle bruke ei tykkere topp pakning får å få senket kompen litt. Men trenger jeg andre dyser eller vil de orginale gi nok når man ikke skal ha mer effektøkning en ca 50-60hk?

  • 2 weeks later...
Skrevet
bumper denne, orginal bunndel hva ligger i det? org motor? nå spør jeg dumt..[/quote

at motoren har orginal innmat fra frabrikk. aldså ikke monterte smidde deler Feks.

Budel er der. veiv råder osv sitter aldså på bunnen av motoren.

Skrevet
med kit fra A dekk (garret t34 turbo) hvilket laddetrykk er oppnåelig med org motor?

Oppnålig? Hva du kan klare og lade eller hva bunnen vil tåle?

Som tidligere nevnt i tråden har folk kjørt 400 hk på orginal bunn i b25 motoren.. Og for og oppnå denne effekten må man opp i ca 1 bar laddetrykk.. Men da må du ha datasprut eller meget bra omprogramert hjerne.. For får du tenningsbank på dette trykket så er det bare og vinke farvell til motoren..

Vet av folk som har laddet 1.6 på m50b25 uten vanos med helt urørt motor og e85.. funket godt i 1 mnd å så ble topp pakningen blåst ut.. Da hev vi av toppen og planet den og satte på en 3 mm mls og limet den.. Tror motoren eksisterer den dag i dag.. Står vel på palle nå da bilene den har stått i har lei tendens til og ende opp som spiker..

Skrevet

Jag har gjort turbochip till M50B25 där man har laddat 1 bar på bensin utan att göra några invändiga motorändringar så som tex kolvar,stakar osv.

Med backad tändning kan vi anta att grundeffekten sjunker lite, så bör iallafall röra sig om 350hk på 1 bar.

Och som ovan nämnt så kan man ladda ännu mer på E85.

Det viktiga är att man har ordning på inställningarna. Man får inte ha för aggressiv tändning och så måste man ha anpassade bränslemappar efter de större spridarna.

Mvh

Adde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...