Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. når jeg stengte bilen i går..så kom det et gult oljelys opp, har aldri vært borti når det er gult, bare rødt. betyr det gule noe? det kom opp når jeg stengte motoren,.. jeg fikk litt sjokk og sjekket ut oljen med en gang.. den var helt normal ikke noe mindre enn forje gang jeg sjekket den..

Betyr det gule noe eller er det ingenting å tenke på?

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skulle faktisk til å lage denne tråden selv!

Har selv E46 og opplevd et par ganger at det gule oljelyset tenner i det jeg stopper bilen.

I dag så begynte det plutselig å lyse under kjøring og, men også hos meg er oljenivået riktig.

Er dette et spesielt Bergensfenomén? :D

Skrevet

hehe..sku nesten trodd det :P men eg skjønner ikke koffor det kan lyse at olje nivået er lavt når det er helt normalt på pinnen.. kjekket flere ganger å det ser helt fint ut

Skrevet

Gul lampe betyr at man skal etterfylle en liten skvett.. Når mitt lyste her om dagen så fylte jeg på en liter. å det holder.. Men er IKKE farlig. Men det en for å gi beskjed, til fører at det er på tide! Lønner seg å peile olja innimellom.

Jeg personlig gjør det hver gang jeg vasker bilen. Altså en gang i uka minimum.

Edit : Full av skriveleif!

Skrevet
Gul lampe betyr at man skal etterfylle en liten skvett.. Når mitt lyste her om dagen så fylte jeg på en liter. å det holder.. Men er IKKE farlig. Men det en for å gi beskjed, til fører at det er på tide! Lønner seg å peile olja innimellom.

Jeg personlig gjør det hver gang jeg vasker bilen. Altså en gang i uka minimum.

Edit : Full av skriveleif!

Grunnen til at vi begge lurer er jo at vi har peilet og oljenivået er normalt!

Peiler selv jevnlig ollje, blitt vant til det etter jeg hadde en bil med defekt oljenivåsensor.

Skrevet
Hei. når jeg stengte bilen i går..så kom det et gult oljelys opp, har aldri vært borti når det er gult, bare rødt. betyr det gule noe? det kom opp når jeg stengte motoren,.. jeg fikk litt sjokk og sjekket ut oljen med en gang.. den var helt normal ikke noe mindre enn forje gang jeg sjekket den..

Betyr det gule noe eller er det ingenting å tenke på?

Har også dette problemet,

Oljelyset lyser gult hvergang jeg starte bilen.

funnet ut noe?

Skrevet

Nei, men tar en diagnose etter jobb for å se om den sier noe mer. Prøver sikkert å helle på en skvett olje og for å se om det gir seg.

Skrevet
Dette er tatt opp i flere tråder før.

Jeg hadde dette problemet med min E46 og da var det en oljenivåsensor som var ødelagt. Byttet den så var alt på stell.

Har byttet den, men er der fremdeles!

Skrevet

bare tenkte eg skulle si det.. min er der ikke hele tiden.. min bare dukker opp i blant.. har bare hatt det noen få ganger..men syntes det e skummlet likevel:P det skjer ihvertfall ikke hver eneste gang eg stenger bilen.

Skrevet

Sier fra med en gang jeg har funnet ut noe mer!

Har bare skjedd et par ganger over de siste ukene med min og, men i dag så begynte det altså å lyse under kjøring de siste 3-4 min. på vei til jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...