Jump to content

Gult oljelys?

MonsterE46
 Share

Recommended Posts

Hei. når jeg stengte bilen i går..så kom det et gult oljelys opp, har aldri vært borti når det er gult, bare rødt. betyr det gule noe? det kom opp når jeg stengte motoren,.. jeg fikk litt sjokk og sjekket ut oljen med en gang.. den var helt normal ikke noe mindre enn forje gang jeg sjekket den..

Betyr det gule noe eller er det ingenting å tenke på?

• Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skulle faktisk til å lage denne tråden selv!

Har selv E46 og opplevd et par ganger at det gule oljelyset tenner i det jeg stopper bilen.

I dag så begynte det plutselig å lyse under kjøring og, men også hos meg er oljenivået riktig.

Er dette et spesielt Bergensfenomén? :D

Gul lampe betyr at man skal etterfylle en liten skvett.. Når mitt lyste her om dagen så fylte jeg på en liter. å det holder.. Men er IKKE farlig. Men det en for å gi beskjed, til fører at det er på tide! Lønner seg å peile olja innimellom.

Jeg personlig gjør det hver gang jeg vasker bilen. Altså en gang i uka minimum.

Edit : Full av skriveleif!

Gul lampe betyr at man skal etterfylle en liten skvett.. Når mitt lyste her om dagen så fylte jeg på en liter. å det holder.. Men er IKKE farlig. Men det en for å gi beskjed, til fører at det er på tide! Lønner seg å peile olja innimellom.

Jeg personlig gjør det hver gang jeg vasker bilen. Altså en gang i uka minimum.

Edit : Full av skriveleif!

Grunnen til at vi begge lurer er jo at vi har peilet og oljenivået er normalt!

Peiler selv jevnlig ollje, blitt vant til det etter jeg hadde en bil med defekt oljenivåsensor.

Hei. når jeg stengte bilen i går..så kom det et gult oljelys opp, har aldri vært borti når det er gult, bare rødt. betyr det gule noe? det kom opp når jeg stengte motoren,.. jeg fikk litt sjokk og sjekket ut oljen med en gang.. den var helt normal ikke noe mindre enn forje gang jeg sjekket den..

Betyr det gule noe eller er det ingenting å tenke på?

Har også dette problemet,

Oljelyset lyser gult hvergang jeg starte bilen.

funnet ut noe?