Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedd på min Bergenske bil og :lol: Men da var nivået faktisk litt lavt. Skal skifte olje i dag.

Men, har hørt at oljenivåsensoren er veldig følsom. Om man har byttet olje en gang med tenningen på, så kan sensoren ryke... :roll:

Hadde bilen sist på oljeservice på en lokal SnapDrive, men skal ikke legge skylden på dem, fullt mulig at oljenivået faktisk har sunket litt siden den gang :wink:

Er bare å skru ut/skru inn jobb å bytte føleren.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har også dette når bilen (e46Ci) er kald, forsvinner etter 1-2 min fra kald. Hørte med BMW, de sa at dette kunne være sensoren som har gått. Delen koster lite, men kan være vanskelig å komme til. Må undersøke dette videre. Kjedelig med feil på bil!

Skrevet

Har nå tatt diagnose og fant ingen feil som kan ha med dette å gjøre, men kan ikke utelukke feil på sensoren likevel.

Hvilke pris fikk du på den?

Skrevet

Jeg har omvendt, min begynner å lyse å trenger olje. Har hendt et par ganger jeg har parkert og tenkt at jeg fyller på olje når jeg skal ut å kjøre neste dag. Men når jeg da starter bilen lyser ikke lampen mer. Nå har jeg hitil husket å etterfylle selv om lampen ikke lyser igjen,

Skrevet

var på castrol oljekurs for en 2 uker siden. det som faktisk kan vere (iallefall) på nyere biler er rett og slett feil olje.

veldig mange nye biler SKAL ha en spesiell olje. det er viktig at dette holdes, spes på biler med vanos.!

har dere byttet oljemerke eller viskositet før dette skjedde?

Skrevet

min lampe lyser gult når oljen er litt over halv på peilepinnen..

å når den lyser rødt bør du stoppe å fylle.. den gule sier i frå i god tid

etter min forståelse

Skrevet

Jeg hadde/har dette problemet på min e46 også. Spesielt når bilen var kald. Trodde først det var sensoren, men det hjalp ikke.

Når jeg byttet til riktig olje så ble problemet borte :)

Skrevet
Jeg hadde/har dette problemet på min e46 også. Spesielt når bilen var kald. Trodde først det var sensoren, men det hjalp ikke.

Når jeg byttet til riktig olje så ble problemet borte :)

exactemundo;)

Skrevet

min bil var inne for full oljeservice og alt i august.. trodde ikke ting ville skje så fort etter den hadde vært på service.. men det kan hende at sensoren min er gåen altså.. vet dere prisen på en slik sensor og hvor ligger den egentlig?

Skrevet
var på castrol oljekurs for en 2 uker siden. det som faktisk kan vere (iallefall) på nyere biler er rett og slett feil olje.

veldig mange nye biler SKAL ha en spesiell olje. det er viktig at dette holdes, spes på biler med vanos.!

har dere byttet oljemerke eller viskositet før dette skjedde?

Interessant tips!

Kjøpte bilen for en mnd. siden og var ikke lenge siden service da, så vet ikke hvilke olje som har blitt fylt på, men husker ihvertfall at det stod Mobil1 på de tidligere servicene. Skal sjekkes.

Forresten så sitter sensoren på undersiden av bunnpannen, ihvertfall på M54.

Skrevet

men er det halvsyntetisk olje en 318i E46 skal ha? jeg fikk det lyset opp i dag og da varte det enda lengre.. så jeg tar å fyller litt olje i dag. men bare lurte på om dere visste hvilke olje jeg ska ha? jeg er ikke sikker..fordi det er ikke jeg som normalt fikser på den..hehe:)

Skrevet

Når jeg byttet til riktig olje så ble problemet borte :)[/quote

hva er riktig olje da? har ik peiling hva slags olje som va i bilen når kjøpte, har etterfylt olje flereganger etter det. Og ingen service historikk heller!

Skrevet
Jeg har omvendt, min begynner å lyse å trenger olje. Har hendt et par ganger jeg har parkert og tenkt at jeg fyller på olje når jeg skal ut å kjøre neste dag. Men når jeg da starter bilen lyser ikke lampen mer. Nå har jeg hitil husket å etterfylle selv om lampen ikke lyser igjen,

Mest sansynlig årsak til dette er at olja som har sirkulert rundt i motoren har rent ned i bunnpanna igjenn og da er ikke olje nivået lenger så lavt at det trigger signal fra oljenivå bryteren, det der derfor du også skal ha stoppet motoren i noen minutter før du peiler olja. :wink:

Skrevet

I dag begynte oljelyset igjen å lyse under kjøring og dette skjedde omtrent på meteren akkurat hvor det skjedde i forrige uke, og omtrent på samme tidspunkt på vei til jobb om morgenen. Er på kanten til fasinert!

Skrevet

Fylte på en skvett olje for et par dager siden, selv om det fortsatt ikke var for lite i følge peilepinnen, men har ikke lyst siden ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...