torgeirb Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Har som topic tenkt å skifte alle foringene på min e34. Bilen har rulla bare 170 000 og har ingen problemer med ulyder fra foringen i det hele tatt. Det er bare at jeg har lyst til å bytte de av 2 grunner 1: Har hørt at når foringene til slutt ryker\sprekker er de et hælvette å ta ut. 2: Skal ha senkesett til sommern og hadde hatt en mye bedre følelse ved kjøring av bilen i viten om at alt er helt greit. Fant alle foringene i powerfleks på koed for 2700kr totalt. Spørsmålet mitt er om det er sinnsykt mye jobb for å bytte alle sammen?
Bushnell Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Har planer om å gjøre det samme på min til sommern, hvertfall bak. Har erfart att foringer kan være leie å få ut, og ikke minst inn igjen, men har aldri montert powerflex foringer, bare orginale. Etter det folk sier skal visst powerflex være veldig enkle å få inn.
djheaven Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Hei der. Jeg skal selv bytte foringene bak på min 525TDS. Og ut fra det jeg har lest meg frem til, skal det ikke være så ille bak da.. Hvordan det er fremme, det er jeg selv usikker på da. Men, utfra en annen sa til meg, er det ikke så ille der heller... Her har du en DIY fra e34. Og, ser ikk så ille ut da http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... s#img_7026
knut_olestad Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Traversforingene er de verste, resten er relativt greie å få bytta Men når du likevel skal bytte foran bør du vurdere bytte opphengskuler og styrekuler med det samme, så vet du at alt er 100%
torgeirb Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Ok. Blir vel at jeg bytter styrekuler og opphengskuler siden de ikke koster så mye. Jeg liker å få alt helt STRØKENT Jeg lurer på om jeg skal skifte stabilisatorstag framme samtidlig grunnet at jeg har litt risting når jeg passerer 90km\t. Er det stabilisatorstagene som vanligvis er problemet og er de dyre?
Bushnell Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 er det noen norske nettbutikker som selger powerflex eller er koed beste plassen å kjøpe det på? jeg skal bytte den i toppen av demperen og i svingarmen eller hva det heter baki der (sitter oppi kanalen omtrent) Edit: etter å ha sjekka litt på gs var det visst mye som var anerledes på e34 enn e36 baki der men noen foringer bak der må byttes for det rakler
djheaven Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Når det gjelder risting, er det mye som kan spille inn der, og spille deg et puss. Se om fegene er helt fri for smuss, og at avbalangseringen er rett. Det kan være tegn på at foringene er på tur til å ryke også da,eller meget slitt.. Eller, som du sier stabilisatorstagene.. Bushnell: Er vel bare koed som fører de, som jeg vet om da. Prisen på powerflex, er ikke galt heller, er jo billigere en orginale foringer.
knut_olestad Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Koed hadde sist jeg sjekka ett sett brukte M5 stabilisatorstag for en billig penge, disse med nye foringer vil gjøre underverker for veiholdninga
torgeirb Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Ok. Det blir vel litt penger til slutt, men jeg har tenkt å ha bilen en stund så det er sikkert verd det. Noen som har byttet foringer fra orginal til powerfleks før, og har noen erfaringer (pluss eller minus sider) men et sånt bytte?
knut_olestad Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Har du tilgang på ei verkstedpresse så går d ganske greit på de fremre. På traversforingene må det sterkere krutt til. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=34840
øystein andre Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 jeg har bytta alle de store foringene på min bil, satte den på verksted for travers bak, gjort på en time når en har utstyret framme er det som sagt bare å bestille hele smørja, for når du bytter til nye foringer så er det ingenting som stemmer overens alikevell, powerflex er ganske smikk smakk å plass du får 3 deler, 2 foringsbiter, 1 stykk stålhylse, sett inn foringsbitene fra hver sin side, sett gjennom stålrøret, trenger ikke noe form for makt for å få dette på plass
torgeirb Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 når man skifter alle foringene og eventuelt noen stag eller oppheng, må man da på 4hjulskontroll etterpå?
Haug530D Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 torgeirb skrev: når man skifter alle foringene og eventuelt noen stag eller oppheng, må man da på 4hjulskontroll etterpå? Man må ikke, men man bør gjøre det ja
fsmidt Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Jeg og en kamerat tok alle disse + parallelstag, hjelpesnekke og endeledd på min e34 og hans e32. Litt frem og tilbake med noen deler på hans, men vi brukte vel ca 2 kvelder på hver bil vil jeg tro. Jeg kjørte bilen til verkstedet på fredag og til jobb på mandag ihvertfall. Det er som folk sier traversforingene som er spennende. Men vi brukte også ganske lang tid på å få parallelstaget fra styresnekka, ganske trangt og mye banning. Varme og litt for mye makt ordna jo saken, men ikke så veldig artig. Samma innfestning på bærearmene også, men her får du det jo av bilen så det blir lettere å komme til med verktøyet. Vi justerte endeledd så nøye som vi fikk det til når de lå ved siden av hverandre, men 4 hjulskontrollen var virkelig verdt penga. Vet ikke hvor viktig det er uten å røre styringa, men du flytter på mye når du gjør dette så jeg ville tatt den.
fre Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Bushnell skrev: er det noen norske nettbutikker som selger powerflex eller er koed beste plassen å kjøpe det på? jeg skal bytte den i toppen av demperen og i svingarmen eller hva det heter baki der (sitter oppi kanalen omtrent)Edit: etter å ha sjekka litt på gs var det visst mye som var anerledes på e34 enn e36 baki der men noen foringer bak der må byttes for det rakler KOED er en NORSK nettbutikk!! www.koed.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå